Hoe kom je af van Schildwants?

Ik heb veel problemen met de Schildwant kevers in mijn huis. Ben een paar maanden niet thuis geweest en het huis is helemaal hermetisch afgesloten maar de vensterbanken en vloer was bezaaid met dode vliegen en deze keer verrassend veel van die Schildwant kevers.

Heb meteen alles weggezogen en schoongemaakt maar een paar dagen later waren er weer (sommige levende) kevers. Ik begrijpt niet waar ze vandaan komen want alle ramen zijn diicht. Ik vond zelfs een heel stel in afgesloten kastjes!!! Ik kan geen kieren of spleten bij de ramen vinden waasr ze door heen zouden kunnen komen. Nee, ik heb ook geen dode muizen in huis of zo. Het hele huis is afgezocht naar mogelijke kadavers maar NIETS van dien aard. Ook de vliegen zijn een raadsel. Die waren er eerst maar deze keer hebben deze 'kevers' de overhand!! Ik woon in een dorp en heb mijn buren gevraagd of ze er ook last van hebben maar nee, zij niet.

Ik sta voor een raadsel en niemand kan mij helpen!!! Ik denk ook niet dat er iemand is die mij raad kan geven hoe ik hier een eind aan kan maken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (1)

Maak een verlichte schildwantsenval van een plastic fles. Knip de bovenkant van een grote plastic frisdrankfles, keer hem om en zet hem ondersteboven op het bovenste deel van de fles. Gebruik sterke tape om een lampje op batterijen aan de onderkant van de fles vast te maken. Laat het lampje naar boven schijnen. Zet de val op een donkere plek in je huis neer zodat de schildwantsen erin kruipen, bij het licht proberen te komen en vervolgens in de val komen te zitten.
Plak afplakband of kleine stukken schuimrubber op de zijkanten van de plastic fles zodat de insecten grip op de fles kunnen krijgen en zo gemakkelijker in de val kunnen kruipen.
Maak meerdere verlichte vallen om snel van de schildwantsen af te komen.

Maak een spray met pepermunt om de schildwantsen af te weren. Giet 500 ml water in een verstuiver. Doe 10 druppels pepermuntolie in de verstuiver en schud met de verstuiver om de ingrediënten te mengen. Spuit met het mengsel in de buurt van plekken waar de schildwantsen je huis binnenkomen, zoals ramen en deuren, om de insecten zo af te weren en te voorkomen dat ze binnenkomen.
Je kunt ook rondom je huis met het mengsel spuiten om schildwantsen weg te houden.

Door buitenshuis enkele schildwantsen te pletten kun je een waarschuwing afgeven aan andere schildwantsen en ervoor zorgen dat ze wegblijven.
ps:lees het hele artikel in bron.
Toegevoegd op 10 april 2019 12:12: tekst
fremar