Is het hoogste gebouw ter wereld ook meteen het gebouw met de meeste oppervlakte?

Het hoogste gebouw staat in Dubai zover ik weet.
is dat gebouw ook het grootste gebouw qua oppervlakte? of is er een gebouw met meer oppervlakte?
en welk gebouw is dat dan?

ik weet niet bij welke categorie deze vraag hoord...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

nee,

een gebouw kan hoog en smal zijn, maar ook laag en breed. of (deels) ondergronds.

Toegevoegd na 1 minuut:
en diep natuurlijk.

hoogte x breedte x diepte. daar kan je heel veel verschillende combinaties mee maken.

Toegevoegd na 7 minuten:
in hong kong staat het grootste als ik het goed heb, zal zo de link erbij plaatsen.

in ieder geval, er zijn plannen voor een grotere dat in moskou komt te staan! zie link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

. De abslote recordhouder is de ATL Container Freight Station in Hong Kong met een totale vloeroppervalkte van 8,5 mlj. voet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, wilde net de link opzoeken, maar jij had m al geplaatst.
Nee het grootste gebouw ter wereld is Het Pentagon met een oppervlakte van 2.4 km2.