Dat hangt van heel veel af. Je kunt al snel als officier beginnen maar je kunt ook als matroos beginnen er zijn nie
t echt leeftijden aangebonden volgens mij
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Er zal wellicht geen harde leeftijf gesteld worden, toch is het onwaarschijnlijk dat de hoogste rang ingevuld wordt door iemand van 18 jaar oud. Er zal dus toch echt een correlatie zijn tussen leeftijd en rang. Je kunt niet als Generaal beginnen. https://www.digibron.nl/search/detail/012dc409af908ecba1755132/de-jongste-generaal-van-nederland
"Met zijn 38 jaar is prins Willem-Alexander absoluut de jongste generaal van Nederland. In de regel bereikt een militair de begeerde generaalsrang pas tegen zijn vijftigste."
En dat is dus omdat hij gekunsteld als generaal wordt gebombardeerd. Iemand die het daadwerkelijk pad tot generaal doorloopt zal een stukje ouder zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Er zal wellicht geen harde leeftijf gesteld worden, toch is het onwaarschijnlijk dat de hoogste rang ingevuld wordt door iemand van 18 jaar oud."
Iemand van de KMA of Universitair opgeleid wordt ook niet soldaat 1e klasse, maar meteen Vaandrig of Luitenant 2e klasse, beiden officiersrangen.
LeonardN
5 jaar geleden
En? Die zijn sowieso ook weer wat ouder vanwege de opleiding. Daarnaast is dat nog geen generaal. Die zie je meestal rond de 50 oid. Rang en leeftijd zijn gecorreleerd.