Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe herstel ik het beste mijn gordijnrails?

Hoi,
Onverwachts kwam de rails naar beneden waar het gordijn aan vastzat.
Hoe kan ik deze het beste herstellen?

ik zou zeggen, teruglijmen stucstukken en dan plamuren en dan ergens anders gaten boren voor de rail met wat afstand tot gat nu..... dan wat voor pluggen? je ziet nu dat die vleugelpluggen voor de schade hebben gezorgd.

let me know
het is stucwerk op riet

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
5.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Lijkt mij geen stukwerk maar plaat materiaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een rieten plafond met stucwerk is niet geschikt om iets aan op te hangen, ongeacht welke pluggen je zou gebruiken. Het riet is waarschijnlijk aan houten latten bevestigd. In zo'n lat kun je wel schroeven (zonder plug) om iets op te hangen. Als het gordijn vrij zwaar is kun je beter de gordijnrail bevestigen met langere schroeven aan de dragen balken boven de latten.

Zitten de latten en/of balken niet op de goede plek, dan kun je er ook voor kiezen om een gordijnrail met beugels aan de muur te hangen. Het materiaal van de muur moet daar dan wel geschikt voor zijn. Zijn de wanden ook van gestuct riet of van dun plaatmateriaal, dan zul je ook daar op zoek moeten naar de achterliggende constructie om iets aan te bevestigen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding