Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de aangifte erfbelasting verschillend wanneer je enkel een geldvordering hebt?

Een normale aangifte erfbelasting, zoals ik zag in een eerdere vraag van mij (als antwoord), vraagt om zoveel extra informatie (woz waarde, legaten etc) die bij mij onbekend/niet van toepassing lijken te zijn. Is er een versimpelde aangifte als er enkel sprake is van een geld bedrag?

5 jaar geleden
in: Overig
1.2K
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot het bedrag is, dat je hebt georven. Maar ik zou je adviseren contact op te nemen met een belastingadviseur. Die zou je verder kunnen helpen.
Het vervelende is alleen dat hij er geld voor vraagt en de tarieven kunnen een paar honder euro bedragen.
ronron1212
5 jaar geleden
Hoezo heb je een vordering van wie moet je het geld dan krijgen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee. De aangifte is er maar in 1 soort. Nou ja, eigenlijk twee: op papier (boekje met uitscheurvellen) of digitaal.
Voor beide geldt: alleen invullen wat nodig is.

Wat dit betreft, is het hetzelfde als de aangifte inkomstenbelasting: er zijn honderden invulmogelijkheden maar wat niet van toepassing is vul je niet in.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding