Een bajonet valt in de categorie 4 van de wet wapens & munitie, en dit is de lichtste categorie naast wapenstokken, degens, zwaarden, en sabels. Het bezit van een bajonet is volledig toegestaan, in het openbaar met dat ding op zak echter niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Kleine toelichting: alleen als deze niet dubbel geslepen is. Anders is het wel verboden. Maar dit type mag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Kleine toelichting: alleen als deze niet dubbel geslepen is"
Grappig dat je dat zegt, want daar heb ik ook naar gekeken, en je zou denken dat zoiets bij messen zwaar verboden is, maar dubbel-geslepen lijkt niet zo'n probleem voor de handhavers, maar bij een bajonet is het inderdaad niet toegestaan.