Wat te doen bij enorme misselijkheid en hoofdpijn na een avondje stappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Wil je weer nuchter denken en vooral herinneren wat je de vorige avond gedaan hebt? Eet dan enkele bananen.
Deze zijn rijk aan Tryptofaan, een stof die een bevorderlijke werking op het geheugen heeft. Onderzoek heeft aangetoond dat 2,5 gr. Tryptofaan bij zo`n 50 % van de ondervraagden resulteerde in een 'nuchterder'geheugen.
De volgende stap is drinken, drinken en nog eens drinken en nee, geen alcohol! Ik heb het over water. Water verdunt het bloed en reinigt het lichaam. Aangezien een overdosis alcohol gezien wordt als een afvalstof, zal deze snel uit het lichaam verwijderd worden. Hoe meer je moet plassen, hoe meer je die afvalstof verwijdert.
Meer kan je niet doen en mocht het toch niet helpen, neem dan een paracetamol, aspirine of ibuprofen ( net wat je in huis hebt) en ga even rustig in een donkere kamer liggen. Als je dan weer eens gaat stappen en het dreigt weer gezellig te worden, zorg dan dat je voorbereid bent. Neem dan van te voren 'Ginseng' in. Dit chinese kruid
heeft zichzelf al jarenlang bewezen tegen de nare effecten van alcohol ( wetenschappelijk bewezen) en drink op zo`n avond veel water tussendoor. Zorg ook dat je een goed gevulde maag hebt voor je begint.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een nieuwe borrel pakken en een paracetamolleke;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin de dag met het drankje waarmee je de avond van te voren hebt gedronken. en dan rustig wakker worden.

dan een hete douche, en een bak koffie.

doet echt wonderen. (mijn ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen de alcohol de avond er voor ook af en toe water drinken. zo ie zo minder drinken schijnt ook te helpen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal glazen cola drinken daarna (proberen) wat eten en dan dezelfde alcohol nuttigen als de avond daarvoor. Dan het bed in. En zeker zo belangrijk tig uur(afhankelijk van het aantal glazen) daarna niet achter het stuur kruipen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een paar glazen water te drinken. Zo wordt het gif (de alcohol) zo snel mogelijk uit je lichaam afgevoerd.
Weer een glas drank lijkt me niet verstandig, zo bestrijd je gif met gif en duurt het alleen maar langer voor het uit je lichaam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken, een paracetamolletje en een banaan eten.
In een banaan zit een stof die je kater doet verminderen.