Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je iemand die van geld houd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
9.1K
Z512099
6 jaar geleden
Een geldwolf.
jc54
6 jaar geleden
Ik denk dat iedereen van in meer of mindere mate van geld houdt, dus ik houd het maar op: "mens".
Amadea
6 jaar geleden
Een Dagobert Duck.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een geldwolf. Ook wel een gold-digger.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Beroepshalve? Bankier
(Lees meer...)
6 jaar geleden
1) Geldduivel 2) Gierig dier 3) Gierigaard 4) Gortenteller 5) Hebberd 6) Hebzuchtig mens 7) Hebzuchtig persoon 8) Iemand die altijd op geld uit is 9) Inhalig persoon 10) Persoon die uit is op geld 11) Poenig roofdier 12) Vrek 13) Zeer hebzuchtig mens en Geldwolf
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GELDWOLF/1 en beroepsmatig kan je ook nog denken aan: Dirk Scheringa :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat er weinig mensen zijn die echt van geld houden, tenzij je de biljetten zo prachtig ontworpen vindt. Men houdt van de dingen die je met geld kunt doen. Volgens mij is daar geen specifiek woord voor. Iedereen houdt ervan om de dingen te doen waar hij of zij gelukkig van wordt, en niet zelden is daar nou eenmaal geld voor nodig. Je bent in ieder geval niet meteen een geldwolf of iets dergelijks als je van geld houdt om fijne of nuttige dingen van te doen. Geldwolf gaat meer richting het hebzuchtige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding