Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Een aandeel vertegenwoordigt een deel van het eigendom van een bedrijf. Via een aandeel krijgt de aandeelhouder een aantal rechten, en daarom heeft een aandeel een bepaalde waarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de logica niet helemaal. De aandeelhouder heeft rechten en daardoor krijgt een aandeel waarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook niet echt...
In eerste instantie bepaalt het bedrijf dat de aandelen aangift de eerste waarde van een aandeel, ook wel de nominale waarde genoemd.

Zodra de aandelen zijn uitgegeven en dus genoteerd staan op de beurs, gaat de wet van vraag en aanbod gelden. Hoe meer vraag, hoe hoger de waarde van het aandeel komt te liggen. Deze vraag wordt beinvloed door gepubliceerde jaarcijfers, berichten die over het bedrijf en anderen naar buiten worden gebracht en toekomstverwachtingen.

Toegevoegd na 44 seconden:
aangift = uitgeeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Bij de eerste emissie (dus 1x dat er aandelen worden uitgegeven) bepaald het bedrijf het. De nominale waarde. Dat bedrag staat vast, bij de K.V.K. en staat ook op het aandeel. De koerst is totaal gebaseert op toekomst verwachtingen. Als ze verwachten dat het bedrijf winst maakt dan willen veel mensen het en stijgt de koers. En andersom als ze verlies verwachten. Er is dus niet een persoon of het bedrijf zelf die het bepaald. Maar de mensen die de aandelen (eventueel) gaan kopen/verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij de IMF Internationaal Monetair Fonds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitsluitend door diegenen die kopen en verkopen. Dat is de marktwaarde. Heeft niet veel te maken de het bedrijf. Dat zag je in de hoogtij van de crisis. Alleen de mens laat de beurs crashen. Puur op emotie en angsten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat de gek ervoor wil geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding