Wat voelen paarden wanneer ze beslagen worden door een hoefsmid ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

,,De hoef is van hoorn, dus als je het goed doet, voelen ze er weinig van. Als een paard goed opgevoed is, zijn er geen problemen. Sommige jonge paarden moeten er nog aan wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niets, het is nagels knippen. Dat voel je ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij de hoefsmit de nagel scheef in de hoef slaat (in het leven) dan voelt een paard dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paarden voelen niets. De hoeven zijn nagels en net als mensen voel je dat niet, e zullen misschien een beetje druk voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk nog minder dan de meisjes die een
nagelpiercing nemen.

Een hoef is een hoornen overdekking van het uiteinde van de voet. Het is in feite een vergrote en versterkte nagel. Van een hoef wordt gesproken als het de nagel is die bij het staan en lopen de grond raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde denk ik,als wij wanneer we de pedicure bezoeken, n.l. een gefriemel aan de behandelde plaats,maar beslist geen pijn,omdat de hoornlaag geen zenuwen bevat.