Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg je uit een pak drinken nooit het laatste beetje eruit geschonken?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
899

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat de uitschenkopening(de tuit) niet in het uiterste hoekje van het pak zit. Waarom dat zo is,weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn ge-wel-di-ge tekenkuntsen;)

Het spap blijft in het hoekje vlak bij de opening zitten, omdat de opening niet in het uiterste hoekje zit. Daardoor komt net dat laatste beetje sap er nèt niet uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
spap moet natuurlijk sap zijn;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is omdat de sapverkopers dan meer pakken sap verkopen en meer geld verdienen. Als er in ieder literpak sap 2% achterblijft dan is dat op 100 literpakken 2 pakken extra verkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft het ook voor een groot deel met de cohesie (onderlinge aantrekkingskracht) tussen de drank en de binnenkant van het pak te maken.

Dat zie je ook met een raam en water. Als je een emmer water over een raam gooit, valt het meeste water van de raam af (omdat het water zwaar genoeg is). Maar er blijven wel altijd kleine druppeltjes aan de raam hangen (door de onderlinge aantrekkingskracht). Als twee kleine drupjes bij mekaar komen, en dus zwaarder worden, zie je ook weer dat ze naar beneden vallen.

Ik hoop dat het iets of wat duidelijk is, want ik struikel zelf over mijn uitleg :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding