Kan er een boompje groeien in je longen?

Rare vraag misschien maar het was in het nieuws. Een Chirrug in Rusland had bij een man een dennenboompje uit zijn longen gehaald.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

Wat er gebeurt is dat een zaadje ontkiemt. Omdat een zaadje onder de grond zit (meestal) is er geen licht nodig om te kiemen. Het kiempje gaat dan vervolgens omhoog groeien om zonlicht te zoeken (denk aan een zak aardappellen die lang in een donkere kast staat). Bij het lang uitblijven van zonlicht zal het kiempje snel weer sterven.

Dat een zaadje in iemand zijn longen gaat kiemen, lijkt me heel sterk overigens. Niet in het geringste omdat de zaad van een dennenboom nogal omvangrijk is en niet zomaar in je longen kan komen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bomen hebben voedsel en water uit de grond en zonlicht nodig kortom nee...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het item vandaag gezien en denk: kan niet!
Zo'n gewas heeft idd licht en zuurstof nodig, dus Nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb de foto gezien, dus ja blijkbaar kan het toch. De voedingsstoffen zijn wel aanwezig in de longen alleen het licht niet, maar aan de andere kant is licht ook niet altijd perse nodig in het begin. Kijk maar is onder een zeil dat je op de grond legt een tijdje, daar groeit genoeg onder..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat 'nieuws' over het dennenboompje kun je beter naar Fabeltjesland sturen. Uit Rusland (maar uit dat land niet alleen!) komen wel meer onwaarschijnlijke berichten. Ik vind het vreemd dat media zo'n stukje klakkeloos overnemen, zonder er verder over na te denken of het te checken. Maar ja, dat kost tijd, tijd is geld en de concurrent plaatst het misschien wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de kerstsfeer opsnuift moet je wel uitkijken.
Je zult dan wel hard moeten snuiven, maar toch...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha als je een pitje van een appel opeet!