Spreekt iemand die zegt zeg nooit nooit zichzelf niet tegen?

Hij zegt het immers twee keer!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Antwoorden (8)

Ja, je geeft zelf het antwoord al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hij zal het nooit meer doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou net het grapje! Je geeft advies én je spreekt jezelf tegen.. de tegenstelling: de basis van menige grap..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zit wat in.
Hij spreekt zichzelf niet tegen maar benadrukt het door het 2 keer te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hij adviseert het anderen maar hoeft het daamee zelf niet perse te doen.

de tegenspreking zou luiden: ik zeg nooit nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel! Het is menseigen om jezelf tegen te spreken, en om terug te komen op je eigen uitspraken..
Niet is zo veranderlijk dan een mens!
Gelukkig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want het eerste "nooit" heeft niet exact dezelfde betekenis als het tweede "nooit".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar de mensen die dat zeggen bedoelen het meestal ook niet zo heel erg serieus. En dus is het dan ook niet zo erg dat ze zichzelf tegen spreken. Dat is onderdeel van het grapje.