Hoe kan je iemand laten praten?

Ik heb ruzie met een jongen, dat heb ik verteld aan mijn moeder en aan mijn nicht, die hebben hem aan gesproken zonder dat ik dat vroeg of wist.
Nu geeft hij mij daar de schuld van...
Hoe kan ik hem uitleggen tot ik dat niet was? P.s hij reageert niet op m'n appjes en op school zijn z'n vrienden er altijd bij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (1)

Wacht hem in de buut van zijn huis op. Zeg dan meteen wat je komt doen, waar het over gaat en zeg dat dan ook meteen en beschuldig niemand, houd het bij je zelf. ... Ik vind.... of voor mij is het belangrijk... , als je zo praat dan voelt iemand zich minder aangevallen.

Nu hij niet p je appjes reageert, kun je ook een briefje schrijven als je dat makkelijker vind. Dat kun je in de brievenbus gooien.

Je kunt iemand niet laten praten, maar wel de omgevind makkelijker maken, dus zonder vrienden... om hem heen.

Wat je ook kunt doen is een tijdje wachten voordat je weer iets doet... een paar weken niets doen, zou je dat redden? ... misschien dat het dan iets makkelijker gaat.

Doe je best!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
"Wacht hem in de buurt op..." dat is op het randje van stalken.
En dan moet de persoon in kwestie zich niet aangevallen voelen ??? Geen min van mij, maar zeker ook geen plus.
tinus1969
8 jaar geleden
Wel een min, om de reden die @Ozewiezewoze geeft. Hij wil niet, en jij moet eerst goed bedenken waarom niet. waar ging de ruzie over? Wat hebben je moeder en nicht gedaan en waarom is dat zo erg?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou je iemand niet aan kunnen spreken in de buurt van zijn huis?
Het is pas stalken zodra je dat vaker doet. Vaker NADAT aangegeven is dat het niet gewenst is. Dus voorlopig kun je zeker nog NIET van stalken spreken.
Deze actie zo kwalificeren vind ik dan ook zeker onterecht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van mij een plus. Eén op één zal iemand zich niet aangevallen voelen. Tenzij je zo overkomt.
tinus1969
8 jaar geleden
@jodokus52, @Destroyer, er lijkt meer achter deze vraag te zitten, dan @Ninaleijtenxo
vertelt. Zoals; waar ging de ruzie over en waarom is het zo erg dat de ouders zich er mee bemoeiden. Zomaar je opdringen, zonder daarover na te denken, loopt makkelijk verkeerd af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tinus1969
Dat kan natuurlijk zo zijn, maar zonder feitelijke info kun je daar ook geen rekening mee houden. Ruzie en het uitpraten, daarop heb ik mijn antwoord gebaseerd. Lijkt mij toch een logische wens. Eens met je dat het meer dan weinig kan zijn, zeker, maar zoals eerdere reacties roepen ...stalken!... daar ben ik het toch niet mee eens. Ouders die zich ergens mee bemoeien?
Ja, kan aan ernst van de zaak liggen, maar ook aan het leeftijdsverschil tussen vs en 'de jongen' wellicht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou fijn zijn @Ninaleijtenxo als je wat klaarheid brengt in deze zaak. Graag wat meer achtergrond informatie.