Hoe kan het dat een konijn ronde drolletjes poept in een gezonde toestand?

Hoe kan het dat ze rond zijn en niet langwerpig (als ze niet ziek zijn).

Toegevoegd na 7 minuten:
Zit er een vormmaker in dat lijfje die ze rond maakt ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Antwoorden (3)

Mijn konijnen alle 8 op dit moment poepen altijd mooie ronde knikkertjes en ik heb ze nooit langwerpig zien poepen, zo legt een konijntje nu eenmaal.
Als ik heel veel muslie en rauwkost eet zijn mijn keutels ook allemaal ronde knikkers, of opelkaar gehoopte knikkers, dus het zal wel aan de stuctuur van het soort eten komen, aangezien konijnen toch ook heel veel vezels en rauwkost eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja er zit een vormmaker in, dat is de darm. Die trekt samen en ontspant zich, telkens weer in hetzelfde tempo, zodat de bolletjes ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keutels zijn rond van vorm omdat ze zo beter kunnen drogen. Ze hebben zo dus een groter drogend oppervlak. Door het feit dat het konijn vanwege de grote hoeveelheid vezels erin ze nòg eens consumeert liggen ze ook altijd op dezelde plaatsen klaar voor de consumptie dus. Eet maar smakelijk konijntje!