hoe kan je van donker rood haar naar blond gaan?

hallo, ik had in september mijn haar van blond naar donker rood geverfd. na een week was mijn onderkant lichtbruin en de bovenkant donker rood. ik heb toen nog 3 keer geprobeerd het helemaal donkerrood tekrijgen maar dat lukte niet. 4 weken geleden heb ik er een bruin 5.0 doorheen gedaan nu is mijn haar en het is nu mooi bruin alleen de bovenkant heeft een rooie gloed. nu is mijn vraag hoe kan ik het weet mooi blond krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
ik zou dit bij de kapper laten doen
Amadea
8 jaar geleden
Wat is jouw natuurlijke haarkleur dan, iamlisaaxx?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blonderen dan weer in kleur opzetten . Dat kan je zelf maar het vergt kennis en de juiste producten enz . Ga naar een goede kapper ben je uiteindelijk goedkoper uit .

Antwoorden (2)

Daar heb je ontkleurders voor.
Maar aangezien je in korte tijd al 5x je haar geverfd heb zou ik hiervoor echt naar een kapper gaan.
Met zoveel verven kan je haar behoorlijk beschadigd zijn en ook ontkleuren is agressief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om dit te bereiken moet je je haar helemaal (laten) ontkleuren, dat kan met een ontkleuring waar 6 tot 12% waterstofperoxide zit. Deze ontkleuring moet regelmatig gecheckt worden, pas als het haar helemaal wit is, is dit klusje klaar. Hou er rekening mee dat dit een aanslag is op je haar en hoofdhuid, zij drogen hier enorm van uit, wat een lange tijd voor herstel nodig heeft. Ook zijn huidirritaties niet uitgesloten. Breng een flinke laag vaseline aan rond je haargrens, voordat je begint. Maak lang haar vast met een paar plastic haarklemmen, maar laat de onderste laag hangen. Pak een pluk haar van de onderkant, van ongeveer een halve centimeter dik en 2 cm breed, gebruik hiervoor een plastic puntkam. Leg die pluk op een stuk papier, of plastic. Smeer vervolgens de pluk royaal in met de gemengde ontkleuring. Pak vervolgens de volgende pluk, verwijder het papier of plastic en leg de pluk daarop en doe verder hetzelfde, zo werk je van de onderste laag, tot en met de bovenste laag al het haar af. Controleer na een half uur hoever de ontkleuring is, door een klein plukje ontkleuring te verwijderen. Zolang het haar niet wit is, ga je hiermee iedere 10 minuten door op steeds een ander plukje. Na het controleren breng je opnieuw ontkleuring aan. (Dit hele proces kan wel 2 uur duren). Daarna breng je de kleur die je uiteindelijk bereiken wil aan, op dezelfde manier. Hou de inwerktijd aan volgens bijsluiter. Het kan zijn dat je je haar moet voor-pigmenteren, vooral omdat er geen rood meer in het haar zit, maar dat is niet altijd nodig, dat ligt aan je uiteindelijke kleurkeuze. Verzorg je haar hierna met het meegeleverde product en geef je haar tot het volledig hersteld is, een optimale verzorging.
Dit is geen klus voor iemand zonder ervaring met ontkleuren, of met weinig kleurkennis, als je dat niet hebt, waag je hier dan niet aan en laat dit over aan de kapper. Vind je de kapper te duur, kijk dan of er in je omgeving een kappersopleiding zit, daar kun je dit voor een prikkie laten doen, de leerlingen doen dit dan voor je, maar krijgen goede begeleiding hierbij.
Wil je het toch zelf doen, koop je producten dan bij een kapperswinkel, zij kunnen je het juiste advies geven over producten en helpen bij je keuzes. Kapperswinkels vind je in iedere grotere plaats. Ga hiermee, ondanks advies hier, niet experimenten, wij weten niet exact welke kleur je hebt en welke kleur je wil bereiken, dat is belangrijk om te weten voor een totaal juist advies.