wat moet je doen als een klant dreigend binnen kom bij de kapper?

Vandaag ging ik naar een buitenlandse kapper, werd aardig verzocht plaats te nemen.
Terwijl de kapper iemand zat te knippen die voor mij was, kwam er driftig een wagen aangesneld midden op de stoep.
Er stapten 2 buitenlandse mannen van in de 30 met een kind, en begonnen stampij te maken de ruzie maker zei tegen zijn kind: ga zitten in de kapper stoel" vervolgens zei hij tegen de kapper: wat je met mijn kind gedaan heb is niet normaal, je heb zijn haren voor 15 euro niet goed geknipt en ik eis dat u het nu onmiddellijk over doet, en ik ben zelf kapper en ik doe het zwart!" de dreigende houding maakte mij bang, vooral toen hij vervolgende: ik eis dat ik nu voor hem gaat" en ik werd er in betrokken via de kapper omdat ze allemaal tegen mij aan keken, ik besloot heel rustig te zeggen, al was ik het er niet mee eens en zei: ga maar voor" ik ben weggegaan en zei ik kom een andere keer weer terug, vooral met de dreiging ook van de kapper omdat onnodig schreeuwde tegen mij: he he he!!!!""toen ik rustig de deur uit ging.

Een paar straten verderop vertelde ik mijn verhaal toen er een politiewagen passeerde ze zeiden niets, en reden weer verder, maar wel met de angst omdat het net gebeurd is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (2)

Een spreekwoord zegt: Stil zitten als je wordt geschoren.
Vervelend voorval, maar goed afgelopen voor jou. Goede reactie, een verkeerde kan leiden tot jou als bliksemafleider.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar mensen ruzie maken , hebben zij soms de neiging om zich te versterken, hun standpunt / hun positie , door er mensen bij te halen, die dus partij (moeten) trekken en daar zijn we dan... het moeilijke punt ...

Zou je toegeven aan de kapper en er op ingaan of op de bedreigende klant/vriend van de kapper, dan hadden zij een goede (?) reden om jou gezamenlijk aan te vallen... en dit gebeurt , vergis je niet...

Verstandig is je afzijdig houden, dat wil zeggen .. je erbuiten houden.

Antwoord

Laat je niet betrekken in een ruzie, een meningsverschil, vaak keren de ruziënde partijen zich dan tegen de derde... vreemd genoeg is dat kennelijk een reactie van de mensen... terwijl ze je eerst nodig hebben...