is 8 GB genoeg voor een smartphone?

Wil een Microsoft Lumia 640 XL kopen met 1GB werkgeheugen en 8 GB interne opslag.
Ik heb nu een smartphone (LG G pro) met 16 GB en bijna de helft verbruikt in 2 jaar.
Wat is slim?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Het hangt er vanaf, jij zegt dat je binnen 2 jaar tijd ongeveer 8 gb hebt verbruikt. als je veel apps download, zit je geheugen sneller vol. Je zou het kunnen doen, persoonlijk lijkt het mij niet genoeg. Je kunt natuurlijk ook een micro SD kaart kopen (van bijvoorbeeld 16 GB) om het geheugen te vergroten. Dit kan overigens niet bij iPhones.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind van niet. Ik had een tijd geleden een Samsung Galaxy S2 met 16 GB geheugen. Binnen een jaar of twee moest ik apps gaan verwijderen als ik er andere wilde opzetten. En zo spectulair zijn die apps niet: telebankiersoftware, de app van NS, van de OV-chipkaart, What's App, navigatiesoftware, e.d. Ook nog foto's en filmpjea.

Dat verwijderen was een zodanige bron van irritatie dat ik dit jaar een S6 heb gekocht met 32 GB geheugen. Erg duur maar het werkt erg prettig als je niet op een app meer of minder hoeft te kijken en geen meldingen meer krijgt dat hij niet opgeslagen kan worden. (Bovendien is het een zeer 'snel' toestel).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een Microsoft Lumia kan je ALLE apps op een extern micro-sd kaartje zetten wat bij een Android telefoon niet mogelijk is. Dus gewoon een extern kaartje er in zetten vanaf het begin van 16 of 32/64/128 gb vanaf het begin er ruimte in overvloed.
De MIcrosoft Lumia 640 XL heeft windowsphone 8.1 als besturingssysteem, bij windowsphone kun je nagenoeg alles op een sd-kaartje zetten, dus als je bereid bent om een sd-kaart te kopen van 16gb+ dan heb je daar genoeg aan. Als je dit toestel hebt gekocht raadt ik je aan direct een sd-kaartje in te stoppen, voordat je al apps hebt geinstalleerd, de telefoon geeft dan een melding of je alle apps, foto's en dergelijke op de sd-kaart wilt zetten, als je hiermee akkoord gaat gaat blijft er genoeg intern geheugen (8gb) over voor de apps die je niet op het sd-kaartje kunnen worden geinstalleerd, maar dit zijn echt enkele. Als een app niet kan worden geinstalleerd op de sd-kaart geeft de telefoon een melding of je de app op het intern geheugen wilt installeren. Dit levert geen dus allemaal geen problemen.

Ik hoop je vraag zo goed mogelijk te hebben beantwoordt.