Iemand met "Voedselbank" [>minimaal inkomen<] kreeg elke week €50 van een wildvreemde; geweldig .. hoe zou je zoiets kunnen regelen?

Heb dit destijds zelf gehoord, dus niet uit de derde hand, zij wilde echter niet vertellen hoe ze dit geregeld/versierd had...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien was ze wel net op het goede moment of net met de juiste persoon in aanraking gekomen en had ze haar geluksmoment daarmee? Er bestaan namelijk nog steeds filantropen....mensen die graag geven aan anderen die het echt nodig hebben. Veel mensen doen veel dingen gratis en voor niets. Denk maar eens aan de vele vrijwilligers, mantelzorgers, collectanten en de mensen die 'stille weldoeners' zijn, uit meegevoel of medelijden met iemand die hun gemoed heeft geraakt. Er zijn mensen die zelf genoeg vermogen hebben en zich het lot van iemand aantrekken. Het geeft hen misschien een goed gevoel om dan zo iemand te steunen, geven is immers prettiger dan om te krijgen voor mijn gevoel althans. Kan je het gemakkelijk weggeven en wil je er alleen een gevoel van dankbaarheid voor terug hebben, dan ben je toch blij dat je iemand echt helpt hiermee en het leven voor iemand iets makkelijker maakt. Het is lastig voor te stellen als je zelf elke cent moet omdraaien, maar er zijn werkelijk mensen die denken; "Ach, het zijn twee flessen wijn minder in de week voor mij en zij kan er weer van eten"....niet dat ze er haar eigen wijn voor laat staan hoor..ik bedoel maar ;-) Het kan dus zomaar zo zijn dat zij zo iemand tegen het lijf liep, ze in gesprek raakten en diegene toen besloot haar te willen helpen....want 'wat is nou €50,- in de week' voor iemand die het als een fooitje ziet? Misschien zei diegene toen alleen om erover te zwijgen om niet door iedereen aangeklampt te worden om geld, want dan is het einde zoek.

Als ze het niet wil vertellen moest ze er misschien iets voor doen. Zou een man geweest kunnen zijn die bepaalde wensen had....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100