Wanneer krijgen we het bericht van de zwarte doos?

over de oorzaak van de dood van de poolse president

is hij wel gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja, de beide zwarte dozen zijn heel snel na de crash gevonden.
Maar of we ooit de ware toedracht zullen horen, weet ik echt niet : het was een toestel van Russische makelei (Toupolev), gecrashed op Russisch grondgebied, en de dozen werden onderzocht door Russische en Poolse deskundigen....
Als het bijv. een Boeing of een Airbus was geweest, hadden er Franse, Engelse, Duitse of Amerikaanse onderzoekers bij geweest, maar dat is dus niet zo...

Ik heb op de Duitse TV een interview gezien met de ouders van de piloot : hij kende de luchthaven op z'n duimpje, en was er de week ervoor nog geweest...Het was een zeer ervaren piloot.

Als je mij in m'n hart kijkt : geen enkele piloot vliegt 4 x aan voor een landing : hij wijkt uit, als de mist te dicht is. En de verkeersleiding had alle voorgaande vliegtuigen omgeleid naar een andere luchthaven.
Ik vermoed, dat die (als erg eigenwijs en 'drammerig' bekend staande) president gepusht heeft, omdat hij tóch al te laat was voor de plechtigheid...en hij was 'de hoogste in rang' aan boord (zou bij ons niet kunnen : de hoogste in rang aan boord van een vliegtuig is de kapitein, gevolgd door de co-piloot)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook zo gegaan is. En als je nagaat dat het vliegveld geen Instrument Landing System had en de piloot op zicht (dat ie niet had) moest landen, dan is de oorzaak waarschijnlijk heel simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik, we hebben dezelfde gedachten. +1

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk is die gevonden.
Het onderzoek duurt vaak maanden van zo een doos.
Vaak worden ze naar de USA gevlogen waar de specialisten zitten.
14 jaar geleden
Zoals Antwoordman al zegt, onderzoeken duren vaak vrij lang.
Maar in dit geval zou het goed kunnen zijn dat we er nooit iets van horen. Het is namelijk het makkelijkst om de schuld gewoon in de schoenen te schuiven van de "anonieme" piloot.
Mocht de president de piloot gedwongen hebben te landen onder slechte omstandigheden, dan zou dat de premier van Polen (die tevens de tweelingbroer van de omgekomen president is) ernstig in verlegenheid kunnen brengen. Mocht het aan het toestel hebben gelegen, dan heeft Rusland liever dat dat stil gehouden wordt, omdat het een toestel van Russische makelij is.
Nee, dan is het toch een stuk makkelijker om gewoon de piloot de schuld te geven.