Kan een ijsbeer onderkoeld raken?

Ijsberen kunnen goed tegen de kou maar kunnen ze onderkoeld raken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Het beste antwoord

uit bron :
De ijsbeer is een warmbloedig zoogdier die zijn eigen lichaamstemperatuur kan regelen. De ijsbeer moet een constante lichaamstemperatuur hebben, anders kan hij onderkoeld raken en uiteindelijk bevriezen.
Ja dus en ik veronderstel vb als hij koorts heeft of ziek is, of te weing voedsel om de temperatuur op peil te hoden, dat de kans zeer reëel is.

ter info :
De ijsbeer is, na de Kodak beer, het grootste vleesetende landdier. De beer is 3 meter lang. Mannetjes wegen rond de 400 tot 700 kg, vrouwtjes ongeveer 350 kg.

Ondanks zijn grote verschijning heeft de ijsbeer hele kleine oren en staart in vergelijking met zijn lichaam. Hoe kleiner de uitstekende delen hoe minder warmte er verloren gaat. Waardoor er geen lichaamswarmte verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een ijsbeer niet voldoende reserves heeft opgebouwd dan kan hij ook tijdens de winterslaap onderkoeld raken. Als de omstandigheden slecht zijn sterven er daar nogal eens aan.