Is seks met dieren nu strafbaar of niet?

is die wet al aangenomen, want dat was laatst in 't nieuws.
moet ik me nu inhouden als ik weer een mooie kanarie zie of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Het beste antwoord

De wet is aangenomen door de eerste kamer, maar nog niet bekendgemaakt in het staatsblad. De wet treedt in werking op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip.
De wet is dus definitief aangenomen, maar nog niet inwerkinggetreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat. Wie de wet kent, kan hem overtreden.

Andere antwoorden (6)

Ja zeker is dat strafbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op 2 februari stemde, in navolging van de Tweede Kamer, de Eerste Kamer in met het wetsvoorstel om seksuele handelingen met dieren strafbaar te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog niet inwerkinggetreden, dus nog niet strafbaar, wel bijna
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel. Sinds juli is de wet er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wetsvoorstel, maar er nog niet doorheen, inderdaad johan.
De wet is inderdaad in de maak, maar dat zal voorlopig wel zo blijven. Overigens vind ik een roodborstje aantrekkelijker.
Weet je trouwens wat kleiner is dan een kanariekutje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 2 februari 2010 is in Nederland in de Eerste Kamer het Voorstel van wet van het lid Waalkens houdende strafbaarstelling van het plegen van ontuchtige handelingen met dieren en pornografie met dieren aangenomen, nadat het eerder in de Tweede Kamer was goedgekeurd. Doel is zowel de bescherming van de zeden als de bescherming van de integriteit van het dier. Strafbaar wordt:

hij die ontuchtige handelingen pleegt met een dier
degene die een afbeelding – of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding – van een ontuchtige handeling, waarbij een mens en een dier zijn betrokken of schijnbaar zijn betrokken, verspreidt, openlijk tentoonstelt, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of in bezit heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wet is door de tweede en eerste kamer aangenomen ,
en sex met dieren is verboden en strafbaar,

probeer eens te vrijen met je spaarvarken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- nog niet inwerkinggetreden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik net weg gebracht.
Nee,we mogen nog volop sex hebben met dieren.Die wet kómt erwel,maar is er nog niet door.Het nadeel van deze wet is,dat je er niks aan hebt.Kinderporno,moord,aanranding en wat nog meer is ook strafbaar maar komt toch voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de paus niet.
De nieuwe wet is nog niet in werking getreden. Wat al wel bestaat is de Gezondheids en Welzijnswet Dieren. Houdt in dat je de gezondheid en het welzijn van de dieren niet mag schaden. Probleem bij deze wet is dat de dieren niet kunnen praten en dus niet kunnen verklaren of hun welzijn is geschaad of niet. Bewijslast is in geval van sex met dieren vaak moeilijk rond te breien. Dit gaat dus gelukkig veranderen.