Weet iemand een leuke en efficiënte manier om klein geluk te verspreiden?

Klein geluk: iets zintuigelijks en simpels waar je van gaat glimlachen, iets dat je fantasie in werking zet, of waar je zelfs aan terugdenkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Kijk eens naar de kunsternaar Banksy. Volgens mij en velen de grootmeester in het kleine geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

een foto sturen van een fijne herrinering van vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je weinig voor te doen eigenlijk. Als je zelf vrolijk bent dan werkt dat soms besmettelijk. Probeer het maar eens, als je een volle trein instapt op een druilerige ochtend en iedereen is chagrijnig, maar jij kijkt vrolijk, dan voel je gewoon de stemming verbeteren. Mensen pikken dat op ofzo. Is wel leuk om mee te experimenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is een goeie manier om klein geluk te verspreiden m.i. Dat kan natuurlijk op ontelbare manieren. Zware dingen in het leven kunnen zo gerelativeerd worden. Of bedoel je iets concreets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een mooi persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk ook om hoe je het zegt. En met mooi bedoel ik niet alleen uiterlijk mooi, maar jij als persoon. MarieAnne, dat schamen is een onderdeel van jouw dan. Misschien wel de moeite waard om te onderzoeken. Heeft het te maken met eigenwaarde?
Een bosje bloemen, b.v. vergeetmenietjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Derde WereldWinkel heeft nogal wat spulletjes die geluk brengen, vaak met een leuk verhaaltje erbij.
"Orang Malu" is wel lief om te geven, ziet er mooi uit en houdt slechte invloeden buitenshuis (wordt beloofd).
En ze hebben veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke gedachte. Dat als eerste.
Wat volgens mij heel efficiënt is, is om dat kleine Geluk in jezelf te koesteren en er naar te handelen. Dat geeft al een heel groot, een enorm verschil met wat anderen standaard uitstralen vanuit de dagelijkse bezigheden.
Wees blij dat je dat 'kleine Geluk' hebt! Als dat ècht voelt van binnen dan zul je direct merken dat anderen daarop anticiperen; de mens is een sociaal wezen en dat wat je inbrengt of uitstraalt krijg je automatisch terug!
Heel veel (wederzijds) plezier toegewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!

De organisaties Wonder en Blijbedrijf (zie bron) doen allerlei leuke acties om mensen blij te maken, zoals concerten geven voor mensen met liefdesverdriet, iemand die op reis gaat uitzwaaien omdat diegene zelf niemand heeft die kan komen uitzwaaien, kadootjes stoppen in de schoenen van moslims die in de moskee zijn, 's nachts stiekem lekke fietsbanden plakken van fietsen die op straat staan, etc.
Daar kan je vast allerlei leuke ideeen opdoen!

Freehugs is ook altijd leuk, en ik zag laatst ook een filmpje van 2 jongens die Free Compliments uitdelen, zelfde principe, maar dan met complimentjes. Zie http://www.youtube.com/watch?v=QShPNcjgtfs

En als je vooral iets wil doen dat ook leuk is voor jezelf, volg het voorbeeld van deze prachtige Bodhisattva en ga lekker lachen in het openbaar! Word je zelf vrolijk van, en de rest ook! Zie http://www.youtube.com/watch?v=jedd2FiZTqM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is ZEER besmettelijk.

Dus.. zorg dat je jezelf blij en gelukkig voelt.

Lukt dat nog niet helemaal.. zorg dan regelmatig voor een grote glimlach op je toet. Ten eerste maakt die lach aan de buitenkant dat je je van binnen meteen een stuk blijer voelt. Ten tweede heeft het een hele leuke uitwerking naar de wereld om je heen.
Het is bijna onmogelijk om niet spontaan terug te lachen.. al was het maar een grimasje.

En bedank mensen als ze iets vriendelijks voor je hebben gedaan. Als ze je voor laten in de rij, deur voor je openhouden.. wat dan ook.
Vriendelijk oogcontact maken en oprecht zeggen DANK U WEL .
Zelf zwaai ik bijvoorbeeld altijd naar een bestuurder die mij (voetganger) voorrang geeft. Sommigen zijn stom verbaasd, anderen knikken of zwaaien vrolijk terug

Eens hardop uitspreken wat je denkt? Als iemand erg leuke kleren aanheeft bijvoorbeeld. Of een gaaf kapsel. Gewoon zeggen en het niet bij denken alleen laten.

Wil je mensen echt iets kado doen? Wel eens gehoord van Japanse geluksbelletjes?
http://www.gelukskadootje.nl/geluksbelletjes.html

Of uh... het wordt weer lekker weer nu, een wildvreemde op een ijsje trakteren? Gewoon voor de lol.
Een bolletje hoeft niet zo veel te kosten.

succes mooi mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusjes uitdelen op GV =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glimlachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
trakteren op iets lekkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een glimlach voor vriend en vijand,voor jong en oud,arm en rijk.

Het kost niets en het doet zoveel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met iedereen die je tegenkomt vriendelijk te begroeten.Wees aardig voor iedereen.Jouw vriendelijkheid doet de ander opbloeien zodat hij/zij ook weer vriendelijkheid verspreid en zo wordt klein geluk verspreid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soesjes uitdelen in de pauze! Gewoon zomaar... volwassen zijn als een kind zo blij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke vraag.
Als je klein geluk wilt verspreiden, is vaak een glimlach of een gesprekje al voldoende.
Een bloemetje voor een weduwe of weduwnaar, een bezoekje in een verzorgingstehuis enz.
Het is zo simpel om liefde te verspreiden, en het heeft vaak zulke grote gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knuffel.

Of een berichtje om te laten weten dat je aan iemand denkt of dat je blij bent dat die persoon deel uitmaakt van je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein geluk is geluk omdat je dan uit het kleine het grote geluk voor jezelf kunt houden.
Als het woord efficient wordt gebruikt in deze context dan is het gevoel wat erachter zit weg en krijg je weer een sfeer van bussines en da`s denk ik bij klein geluk juist niet de bedoeling, maar dat is wel heel persoonlijk.