Het eeuwenoude Ouijabord (spreek uit wietja hetgeen betekent ja-ja) wordt vaak ten onrechte gebruikt om vragen te stellen aan o.a. overledenen. Het is een grote misvatting te denken dat het Ouijabord alleen daarvoor
wordt gebruikt, sterker nog, het Ouija bord is niet ontworpen om geesten mee op te roepen! Het wordt namelijk ook al duizenden jaren lang gebruikt door mensen om vragen te stellen aan ons eigen onderbewustzijn. Het wordt gebruikt zoals anderen een pendel gebruiken. Daar is het ook voor gemaakt. De misvatting dat het een bord is om geesten mee op te roepen komt door het feit dat sommige mensen het daarvoor misbruiken en door het feit dat Hollywood het in haar films ook vaak op deze manier gebruikt. Helaas is deze misvatting wereldwijd verspreid en de meeste mensen denken dus echt dat het Ouijabord gemaakt en bedoelt is om geesten mee op te roepen. Natuurlijk kun je alles misbruiken, maar ook een pendel kan gebruikt worden om geesten mee op te roepen, terwijl ook een pendel daar NIET voor is gemaakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt het ook online spelen zie ik net klik maar eens op de onderste Link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://lmgtfy.com/?q=Wat+is+een+Ouija+bord+spel%3F
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb altijd gedacht dat het erg gevaarlijk was maar heb een bron gevonden waar het uit wordt gelegd. Is toch leuk om dit eens te lezen.

Het wordt al duizenden jaren lang gebruikt door mensen om vragen te stellen aan ons eigen onderbewustzijn. gebruikt Daar is het ook voor gemaakt. Helaas is deze misvatting wereldwijd verspreid en de meeste mensen denken dus echt dat het Ouijabord gemaakt en bedoelt is om geesten mee op te roepen.
Ouija is dus GEEN geestesbord, maar een bord om te schouwen. Het bord geeft antwoord op vragen die je stelt.

Door alle misvattingen en al die vreemde verhalen heeft het ouija bord een slechte naam gekregen. Het is de naam die is gegeven aan de verschijnselen die door iemand onbewust worden opgeroepen en waarvan het alleen maar lijkt alsof er een geest aanwezig is. Echter is het niet het bord maar de persoon erachter die schadelijk kan zijn voor zichzelf of zijn omgeving, het bord zelf is slechts een middel. Als je inziet dat je verwachtingen en je overtuigingen invloed hebben op de boodschappen, kun je het ook als een waardevol instrument beschouwen. Laat je dus nooit wijsmaken dat een Ouijabord een bord is waar je geesten mee oproept of dat bij gebruik er altijd geesten worden opgeroepen.
Het Ouijabord kan gebruikt worden om vragen aan ons eigen onderbewustzijn te stellen over onze gezondheid of om inzicht te krijgen in ons verleden, het heden of de toekomst.

Gebruik je het nooit om geesten op te roepen! Gebruik hem uitsluitend waar hij voor gemaakt is en waar hij al eeuwen lang voor gebruikt wordt, namelijk om te schouwen. Wees nooit bang dat er toch geesten door kunnen komen. Geesten komen NOOIT als u ze niet oproept, dat is totaal onmogelijk!
Stel een vraag in uw gedachten en leg de hand losjes op de muis. Indien u contact heeft met uw onderbewuste, zal uw hand gestuurd worden en doormiddel van het aanwijzen van letters of zinsdelen, een zin of woord opbouwen. Dit kan men dan zien als antwoord op uw vragen. De aangewezen letters verschijnen boven het bord. Stel van tevoren duidelijk vast waar je het over wilt hebben (en waarover absoluut niet) en hou je daar ook aan. Laat de wijzer op het Ouijabord en de boodschappen in het begin zeker geen eigen leven leiden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees meer hierover op deze site:

http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.html