Waarom zijn de wieltjes van koffers op wieltjes niet van rubber, zodat ze wat minder lawaai zouden maken op stoeptegels?

Of luchtbanden? Zouden ook helpen!

Dingen als kinderwagens gaan toch ook niet ratelend door de straten?

Antoni
15 jaar geleden
in: Overig
4.7K

Het beste antwoord

skate wieltjes zijn te duur, en stuiteren net te veel.
Luchtbanden zijn te groot en raken te snel lek.
Gewoon rubber slijt te snel.
Als je kleinere luchtbanden zou maken moet je ze te vaak oppompen. Aangezien mensen hier te lui voor zijn, zouden luchtwieltjes nog minder comfortabel zijn dan de huidige wieltjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat zou zeer snel slijten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar skate-wieltjes zou inderdaad veel goedkoper zijn, maar die zijn zeker duurder, en doorgaans ook iets groter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ik spreek mezelf tegen...
Een paar skate-wieltjes zou inderdaad veel *beter* zijn, maar die zijn zeker duurder, en doorgaans ook iets groter.
Antoni
15 jaar geleden
Dankjewel!
Ik heb wel degelijk koffers gezien met skatewieltjes. Die zullen uiteindelijk wel slijten denk ik, maar de plastic wieltjes die de vragensteller bedoelt slijten natuurlijk ook. Het voordeel van die skatewieltjes is dat het geen luchtbanden zijn en dus niet lek kunnen raken. Ze zijn bovendien meestal gelagerd, waardoor ze wat soepeler lopen.

Gepost op: vrijdag 10-04-2009 02:28:02
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan hoor je waar ze zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
En dan struikel je er misschien wat minder snel over, ja, 't zou een reden kunnen zijn... God, wat heb ik een hekel aan die dingen... Is er iemand voorbijgelopen, komt er nog een koffer achteraan. Grrrrrrrr.
Misschien is het wel omdat als je wieltjes gebruikt met lucht erin kan je er dingen in verstoppen (zoals drugs) en koffers worden toch het meeste gebruikt als je op vakantie gaat naar het buitenland of weer terug komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen willen wieltjes op hun koffers maar willen niet de hoofdprijs betalen. Daarom moeten fabrikanten zo goedkoop mogelijk (en compact) wieltjes op de koffers monteren. Zij willen natuurlijk ook een beetje winst maken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien ook wel om er voor te zorgen dat de wieltjes zo min mogelijk uitsteken waardoor ze minder snel ergens achter blijven haken en waardoor ze minder snel kapot gaan als ergens tegenaan gestoten wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PRIJS PRIJS en PRIJS