Waarom hebben de boeren 's nacht lampen aan op de stal bij de koeien? en waarom gele/oranje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.1K

Het beste antwoord

In de stallen voor de veiligheid, insluitpers, struikelen enz. Oranje, omdat ze zuinige natriumlampen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sinds kort worden de koeien niet meer zo behandeld als vroeger, donkere & dichte stallen. Maar open en lichte stallen...

"De stalconcepten van de vier verschillende
groepen laten tevens zien dat een
stal van de toekomst open en licht moet
zijn."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal klopt dat boeren 's nacht lampen aan hebben staan. Dit is afsoluut niet voor de veeteeld maar voor de landbouw bedoeld welke in 'kassen' paatsvind. Sommige gewassen groeien beter en sneller door het toegevoegde licht. daarom zie je in de nachtelijke uren ook een oranje gloed in de lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oranje, omdat het natrium lampen zijn, zeer zuinig en veel licht.