Zoals met alles : door het veel te oefenen. en in het geval van Latijn zal dat toch vooral zijn : veel te lezen en te proberen zo veel mogelijk zo goed mogelijk te vertalen.

De meeste talen leer je het best door ze te spreken door er een poosje te gaan wonen of mensen op te zoeken die de taal van nature spreken, maar dat is in het geval van latijn een beetje lastig. Wellicht zijn er verenigingen die zich daar mee bezig houden?

Deze site geeft een hoop links in elk geval waar je veel kunt oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door het goed te leren en te lezen daar door wordt je latijns beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen of je een jaartje stage mag lopen bij de paus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het studeert of op school krijgt zou je bijles kunnen nemen,om t nog beter onder de knie te krijgen.succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
katholiek worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Verdeel je tijd over het bestuderen van grammatica, en het (met woordenboek en grammatica bij de hand) vertalen van teksten.

Vergeet niet je vertalingen ook te laten controleren, anders leer je niet van je fouten.