Hoe kan je de drang om te gaan computeren, terwijl je moet leren tegenhouden?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb trouwens een laptop

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (17)

Doe de computer je kamer uit, zet hem b.v. in de berging, in ieder geval uit het zicht, doe hem uit en haal alle stekkers er verder uit zodat het een hele klus wordt om hem weer aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima oplossing +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar dat is er ook later aan toe gevoegd maar die kun je ook nog naar de buren brengen, ha,ha.
Als beloning mag je na 2 uur leren een half uurtje computeren, dus uit dat ding en leren nu !!!!!! :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Stop de laptop in een kast die je kan afsluiten, slik de sleutelk door, die komt er wel weer uit, maar tot die tijd kan je mooit leren :)
Nee, grapje, geef de sleutel aan iemand en zeg hem pas terug te willen na een dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ook een beloning. +
Daarvoor heb je wilskracht nodig. Echter, omdat je dat niet kunt kweken, is er helaas geen hulp voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga leren in een ruimte waar geen computer staat

Toegevoegd na 58 seconden:
het is een kwestie van discipline
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je deze vraag aan anderen stelt, zegt eigenlijk al dat er geen oplossing voor is.

Voor wie leer je? Voor je ouders of voor je leraren? Of heel misschien wel voor jezelf? Ik denk eigenlijk een van de eerste twee opties. Deed je het voor jezelf, hoefde je namelijk nu deze vraag niet te stellen.

Het is onzin om je laptop ver uit het zicht te zetten of zo te ontkoppelen dat het heel lastig wordt hem weer aan te zetten. Het is onzin om ook maar iets te doen waardoor je praktisch gezien niet met je laptop bezig kunt zijn.

Als je school en je te behalen cijfers je interesseerden, kon je namelijk met je laptop voor je neus gewoon zitten leren.

Dit probleem is een gevolg van, en dus geen oorzaak.
Je moet de oorzaak van het probleem aanpakken, door bijvoorbeeld een opleiding te gaan doen die je wél leuk vindt, bijles te nemen in de vakken die je misschien te moeilijk vind, of uit te gaan zoeken wat je later wilt gaan doen om meer motivatie te verkrijgen.

Bedenk wát maakt dat je niet wilt gaan leren, en ga dát aanpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al goede adviezen gegeven.
En inderdaad is het een gemak, zo'n laptop, die kan je makkelijk weg zetten.
Hoe staan jouw ouders er tegenover, die kunnen je er toch mee helpen?
Uiteindelijk is het een kwestie van zelfdiscipline, dat wil zeggen JIJZELF zult het moeten doen.

Lees ook nog eens de antwoorden hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/jongen-15-stimuleren-leren-interseert.25143
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, ik ga zelf met een goede oplossing komen:

Ga eens een dagje schoonmaken ergens, je gaat gillend naar huis om je huiswerk te maken omdat je geen zin hebt om de rest van je leven een rotbaan te hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das een goeie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een idee, of vuilnis ophalen of zo. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring, heb ooit eens een ochtend schoongemaakt bij centerparks in zeewolde, stond ik dan met me zwabber! Sindsdien heb ik geen moeite meer met school! Dus stap gewoon een uitzendbureau binnen en zeg dat je een carriere in de schoonmaakindustrie ambieert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben het met je eens. Ik heb ook ooit een dag vakantiehuisjes schoongemaakt. Heb daarna tegen het uitzendbureau gezegd dat ze me daar nooit meer voor hoefden te bellen. Inmiddels is de studie (naast 3 kinderen en een baan) bijna af... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstekend antwoord, +1! Om te leren heb je wilskracht en zelfdiscipline nodig. Heb je dat niet, dan is de enige mogelijkheid om dat wel te krijgen te ervaren hoe de rest van je leven eruit zal zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+++
Schoonmaken is een HEEL goede leerschool. Om verder te gaan leren dus. En dan liefst bij een groot schoonmaakbedrijf, waar je als een onmondige kleuter wordt behandelddoor je voorman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Goed antwoord!
Bij mij helpt het om me voor te nemen een dag niet te computeren, die ochtend begin ik dan al met niet de computer aanzetten, en dan lukt het meestal best goed. En dan consequent volhouden, niet even erachter gaan zitten om mail te checken, want dan ben ik verloren en blijf ik computeren.

Een timer, danwel in je kamer (horloge, telefoon oid), danwel een programmaatje op je computer kan ook helpen. Bijvoorbeeld eentje die elk uur gaat piepen, of met een berichtje komt, op mijn computer heb ik er eentje die elk uur zegt: 'Hey, er is weer een uur voorbij!'
Daardoor ben ik me er veel bewuster van hoeveel tijd ik achter de computer gezeten heb, en dat helpt om te stoppen.

Je laptop (als je die niet nodig hebt voor je huiswerk) of je internetkabel aan een huisgenoot geven, kan ook helpen. Dat je het dan helemaal moet gaan terughalen, kan een drempel zijn die net hoog genoeg is om te te verhinderen, zeker als die huisgenoot een beetje gaat tegenstribbelen, m pas wil teruggeven als je een goede reden hebt bijvoorbeeld.

Als internet het probleem is, er bestaan programmaatjes, waarbij je kan invullen tot hoe laat je niet op internet wil kunnen, en dat doet dan iets met je verbinding oid, waardoor je er gewoon niet meer op kan. Ook niet als je opnieuw opstart, de verbinding blijft gewoon weg tot de tijd die je ingesteld hebt. (Tenzij je extreem veel van computers weet, dan kan je m misschien wel zelf uitschakelen).
Ik weet alleen niet hoe zulke programma's heten en hoe je eraan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.
Die drang kun je niet tegenhouden.
Alles wat weerstand ontvangt wordt met weerstand beantwoord.
ga er daarom gewoon mee om.
Zeg: okay, ik ga zo en zo lang computeren, en daarna ga ik leren (of andersom).

De drang is eigenlijk afkomstig omdat je geen zin hebt om te leren. Als leren 'iets leuks' was geweest had je het zonder morren (en afleiding manoevres) gewoon gedaan!

succes met leren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef hem aan je ouders en of broer tot je uitgeleerd ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het beeldscherm van je PC uit, doe ik ook het is dan minder afleidend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon dicht die klep, EERST leren, en daarna als beloning computeren. Dat noemen we zelfbeheersing, en dat hoort - helaas- bij volwassen worden.

Krijg je dat zelf nog helemaal niet voor elkaar en ga je steeds de mist in, dan is er hopelijk nog een ouder in de buurt die je af en toe een schop onder de kont kan geven, en anders moet je het ECHT zelf doen. Doe je dat niet, dan is alle ellende die er uit voortvloeit natuurlijk ook helemaal alleen en exclusief voor jou. Dan leer je het ook, alleen op de pijnlijke manier, en die kan langdurige gevolgen hebben (als je bijvoorbeeld niet voor je opleiding slaagt door je computer-drang). Vroeg ingrijpen is beter, maar dat moet je dan ook wel zelf inzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in de trein te gaan leren, in de bieb of gewoon ergens waar geen computer aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitzetten.
echt waar, uit ermee. nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga het combineren.Zoek het onderwerp van je studie op en gebruik het voor je studie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet gewoon muziek aan ! dan wordt het al veel leuker
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er ten eerste achter proberen te komen wat de reden is waarom je de drang hebt te computeren. ALs je achter de reden kan komen is het vaak makkelijker om er wat aan te doen.
Een andere tip is een lijstje opstellen van prioriteiten. Ik zou het simpel houden en een top 5 maken. Ik denk dat leren hoger op de prioriteiten lijst zal staan als computeren.
Het is de bedoeling dat je zo'n lijst met je verstand maakt en probeert je emotie niet te laten beslissen.
Ook niet te land achter elkaar gaan leren. De meeste mensen kunnen zo'n 30 minuten achter elkaar geconcentreerd bezig zijn. Wat je kan doen is een schema opstellen waarin precies staat hoe lang je achter elkaar wil leren. Zet een wekker zodra die gaat is het tijd om even wat anders te gaan doen.
Wat ook wel eens wil helpen is als pauze een frisse neus nemen. En als je dan je leren afhebt zit je met een veel beter gevoel achter de computer!