Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een joggingbroek wat optrekken zonder dat deze in de was is geweest?

Onlangs heb ik een nieuwe joggingbroek aangeschaft die ik nu zo'n 6 a 7 keer aan heb gehad bij het sporten. Omdat ik deze enkel aan heb voor krachttraining en geen cardio, heb ik de broek nog niet in de was gehad (alleen doorgelucht). Vreemd is echter dat de broek in lengte wat afgenomen lijkt te zijn.

Is het mogelijk dat joggingsbroeken door het dragen eventueel een stukje optrekken? Mijn groeifase heb ik al jaren achter de rug, dus daar kan het niet aan liggen ;)

Materiaal:
65% katoen
35% polyester

Wellicht dat jullie dit voor me kunnen ophelderen. Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wonderbaarlijk dat je niet zweet tijdens krachttraining... ik wel altijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je beenspieroefeningen hebt gedaan, kan het dat je dijen wat in omvang zijn toegenomen. En dan kruipt de joggingbroek hoger op.

In mijn ervaring heeft patat ná de fitness hetzelfde effect, maar dan niet door toegenomen spierweefsel! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het materiaal gekrompen is.
Eerder zal de broek door het dragen wat oprekken bij de knieen. Dan kan je wel zien als je hem plat neerlegt.
Doordat ie daar wat oprekt, valt ie van onder korter.

Als je hem volgens de voorschriften wast en hem dan wat uitgerekt laat drogen, is hij weer in het goede model.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katoen reageert op vocht. Het kan best iets krimpen doordat het vochtig is geworden door je zweet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding