Kan een joggingbroek wat optrekken zonder dat deze in de was is geweest?

Onlangs heb ik een nieuwe joggingbroek aangeschaft die ik nu zo'n 6 a 7 keer aan heb gehad bij het sporten. Omdat ik deze enkel aan heb voor krachttraining en geen cardio, heb ik de broek nog niet in de was gehad (alleen doorgelucht). Vreemd is echter dat de broek in lengte wat afgenomen lijkt te zijn.

Is het mogelijk dat joggingsbroeken door het dragen eventueel een stukje optrekken? Mijn groeifase heb ik al jaren achter de rug, dus daar kan het niet aan liggen ;)

Materiaal:
65% katoen
35% polyester

Wellicht dat jullie dit voor me kunnen ophelderen. Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wonderbaarlijk dat je niet zweet tijdens krachttraining... ik wel altijd.

Antwoorden (3)

Als je beenspieroefeningen hebt gedaan, kan het dat je dijen wat in omvang zijn toegenomen. En dan kruipt de joggingbroek hoger op.

In mijn ervaring heeft patat ná de fitness hetzelfde effect, maar dan niet door toegenomen spierweefsel! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het materiaal gekrompen is.
Eerder zal de broek door het dragen wat oprekken bij de knieen. Dan kan je wel zien als je hem plat neerlegt.
Doordat ie daar wat oprekt, valt ie van onder korter.

Als je hem volgens de voorschriften wast en hem dan wat uitgerekt laat drogen, is hij weer in het goede model.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katoen reageert op vocht. Het kan best iets krimpen doordat het vochtig is geworden door je zweet.