Waar blijven dode eenden?

Je ziet vaak dode plat gereden eenden, maar ik neem aan dat er ook eenden zijn die een natuurlijke dood sterven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7K

Het beste antwoord

De natuur is efficiënt. Een dode vogel zit vol eiwitten en wordt dus binnen een paar uur veroberd. Eksters, ratten, mollen, kevers en een hele trits andere dieren zien geen dood vogeltje, maar een feestmaal. Sommige aaseters anticiperen zelfs op de voortijdige dood van anderen. Volgens Harvey van Diek van Sovon Vogelonderzoek Nederland hangen buizerds vaak bij de snelweg rond. Die zijn nogal lui en wachten tot weer een konijntje wordt aangereden. Als je een uur later gaat kijken, is niets meer van het lijkje te zien.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die worden opgegeten door
vossen, kraaien, eksters, roofvogels
dit gebeurd ook met water ratten die in een val zijn gekomen worden vaak op het land gegooid om opgegeten te worden door andere beesten

Toegevoegd na 1 minuut:
als er teveel dood zijn in 1 gebied worden ze opgeruimd en naar een distructie bedrijf gebracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor met name de laatste zin. Indien je ergens veel dode eenden ziet, is het aan te raden om dat te melden, bijvoorbeeld bij de politie, stadstoezicht of gemeente.
De dode dieren worden dan inderdaad opgehaald, en tevens wordt het water onderzocht op de aanwezigheid van blauwalg of illegale giflozingen.
Rieneke1
14 jaar geleden
is meestal botulisme.
bovenstaande antwoorden geven al aan hoe het in het buitengebied gaat.
in de stad worden ze verwijderd door de reinigingsdienst of dierenambu, en vervolgens afgevoerd voor destructie.
14 jaar geleden
Er is een mannetje in NL en die zoekt ze allemaaal op en dan neemt'ie ze mee naar huis..