Is de paashaas een haas of een konijn?

In het engels is het easterbunny en in het nederlands paashaas. Is het nu een haas of een konijn (bunny)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (5)

De Paashaas is een haas, De haas is een van oorsprong heidens symbool en is altijd een zinnebeeld van vruchtbaarheid geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is te zien aan de lengte van de oren. Een konijn heeft kortere oren dan een haas. Het is dus een haas. Denk dat in het Engels bunny gewoon wat 'liever' klinkt als hare.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je papa en mama verstoppen stiekem die eitjes in de tuin
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nietus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij verstoppen ze borrelnootjes bij jou chips?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet je nou dat arme kind uit z'n dromen helpen!! En Sinterklaas bestaat!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh ja, das waar ook, sinterklaas verstopt die eitjes!
Het is idd een haas, die heeft grotere oren.
De Engelstaligen vinden bunny gewoon schattiger klinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Easterhare klinkt niet... Om dezelfde reden wordt Bugs Bunny ook maar zelden een haas genoemd (en hij is van oorsprong toch echt een haas). Het Engelse hare lijkt in uitspraak ook te veel op hair.

Maar zoals eerder al gemeld: de paashaas is van oorsprong toch echt een haas.