Is er een nederlands bedrijf wat precies hetzelfde werk doet als de FBI?

Toegevoegd na 4 minuten:
extra vraag:

Welk bedrijf houd zich het meest met spionage werk bezig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

De rijksrecherche zou je kunnen vergelijken met de FBI.

Toegevoegd na 31 seconden:
Is geen bedrijf uiteraard.
14 jaar geleden
De KLPD met de Nationale Recherche, en een klein stukje AIVD. Dit zijn alleen geen bedrijven maar overheidsorganisaties. De KLPD (Korps Landelijke PolitieDiensten) is een opsporingsorgaan, de AIVD een inlichtingenorgaan. Het verschil is dat de AIVD als doel heeft het verzamelen van informatie en het KLPD als doel het voor de rechter brengen van criminelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt, maar als je het korps landelijke politiediensten, de AIVD (algemene inlichtingendienst), het NFI (nederlands forensisch instituut) en de Dienst Speciale Interventies in een organisatie zou verenigen, dan had je een soort FBI.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 En vergeet de stadswacht niet ;)