Wat is het bouwjaar van de Bluebandfabriek in Rotterdam tegenwoordig Unilever?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

"Kantoorgebouw De Brug, Rotterdam
Eind 2005 werd het kantoorgebouw ‘De Brug’ opgeleverd voor de
marketingafdelingen van Unilever Nederland.‘De Brug’, ontworpen
door JHK Architecten, zweeft boven de oude ‘Blue Band’ fabriek uit
1891, die volledig in tact is gebleven. Door deze constructie neemt
dit kantoorpand nauwelijks ruimte in. Het kantoorgebouw bestaat
uit vier bouwlagen die vrij indeelbaar zijn met een oppervlakte van
circa 15.000 m2. De onderste laag bevindt zich 25 meter boven de
kade van de Maas. Het gevaarte is naast de bestaande fabriek
geprefabriceerd. In september 2002 werd het skelet onder grote
publieke belangstelling over de fabriek geschoven"