Emigreren naar belgie.. Waar moet ik op letten en wat komt er zoal bij kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat heb ik 3 jaar geleden gedaan.

Als ik jou was zou ik even op de site kijken van de Nederlandse Ambassade in Brussel, daar staat veel op.

Je moet je uitschrijven in Nederland en inschrijven in Belgie. Je moet een verblijfsvergunning aanvragen.
Informeer de belastingdienst in Nederland.
Let op al je verzekeringen, ziektekosten, schadeverzekeringen, etc.
Je moet een bankrekening in Belgie openen.

Ja, waar moet je eigenlijk niet op letten? Kijk maar even naar die site, en mocht je nog wat willen weten dan mag je mij ook mailen.

Succes!

Toegevoegd na 14 minuten:
Let ook op je AOW. Dat deze in Belgie wordt voortgezet.

Kijk ook nog even op
https://www.emigrerennaarbelgie.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is geen emigreren dat is verhuizen!gewoon zorgen dat je een goede verhuizer heb.verder nergens op letten,komt ook niet bij kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier.!

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/verhuizen/naar_belgie/