Vrouw alleen thuis niet verplicht voordeur te openen?

Er was vroeger een wet, waardoor een vrouw die alleen thuis was, niet verplicht was om de voordeur te openen.
Zoals bijvoorbeeld voor een man die onverwachts de meter stand komt opnemen.
De vrouw kon die man dan verplichten om de volgende dag terug te komen als ze niet alleen thuis is.
Weet iemand of die wet nog steeds bestaat?
En zo ja, weet iemand welk wets artikel dat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is verplicht de deur open te doen. Dat zou wat moois zijn, het is *mijn* huis!

Het beste antwoord

Nee dat is niemand verplicht,maar soms kun je de deur maar beter dicht laten.
Verleden week had mijn vrouw s,avonds ook zo,n vervelend iemand van de essent aan de deur waar ze bijna niet vanaf kwam,totdat ik erbij moest komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook iemand aan de deur voor de meterstanden. Het was al donker buiten. Ik was alleen thuis en weigerde open te doen. De man deed dreigend en zei. "Je weigert mij de toegang?" Ik zei, ja, kom maar terug op een normaal tijdstip en maak maar een afspraak. Hij liep boos weg en ik heb er verder niets meer van gehoord.

Andere antwoorden (11)

Dat kan niet kloppen, want helemaal niemand is verplicht de voordeur te openen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het +1
Lijkt mij dat niemand verplicht is zijn deur open te doen. Als ik niet wil open doen doe ik het dus niet, en heb hier nog nooit een bekeuring of wat dan ook voor ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is verplicht de voordeur open te doen.
Ik doe hem zo vaak niet open.
Als ik bijvoorbeeld om 12.00 uur nog in pijama rondloop.
Of als ik onder douche sta.
Of als ik gewoon geen zin heb.
Het moet niet gekker worden ... als ik verplicht zou worden om de deur te openen, dan zou ik meteen de wet gaan overtreden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou inderdaad... lijkt me een belachelijke wet! +
Je hoeft helemaal voor niemand de voordeur te openen. Tenzij er iemand in naam der wet bv een deurwaarder ofzo voor je deur staat en dat weet ik zelfs niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag zelf weten voor wie je wel en wie je nt de deur opent. Al maak je nooit open,jouw keuze hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt mij niet te kloppen, ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij onzin! Je bent nooit verplicht om je voordeur op te doen! Behalve met een rechterlijk dwangbevel, maar anders hoef jij echt de deur niet op te doen. Dat zou wat zijn zeg.....
Komt er iemand 's avonds als het donker is de meterstand opnemen, opdonderen! Je mag de volgende dag terugkomen als het licht is en mijn man ook thuis is!!!
Laat je niets wijsmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt niemand verplichten om de voordeur voor wie dan ook open te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe standaard; de deur niet open als ik niet vooraf een seintje krijg dat ik iemand kan verwachten.

Als ik wel een seintje krijg, kan die persoon komen wanneer het mij uitkomt en anders niet. Uitzonderingen en noodgevallen daar gelaten. Maar dat bepaal ik dan nog altijd zelf.

It's my life, take it or leave it.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog nooit van gehoord,kan er ook niet iets duidelijks over vinden. Hoe dan ook,als ik geen zin heb om de deur open te doen gebeurt dat ook niet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dat een wetsartikel was of een gangbaar gebruik in de samenleving. Maar ik vind het wel logisch. Als ik alleen thuis ben doe ik 's avonds ook de deur niet open als er een onbekende staat. Je weet maar nooit tegenwoordig!