365 dagen en in het schrikkeljaar 366
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een omwenteling m de zon. nauwkeuriger kan ik het niet omschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 maanden
52.14 weken
365 dagen
8760 uur
525.600 minuten
31.536.000 seconden.

En in een schrikkeljaar:
12 maanden
52.29 weken
366 dagen
8784 uur
527.040 minuten
31.622.400 seconden

Toegevoegd na 43 minuten:
Met dank aan Toet:
zowel een normaal jaar als een schrikkeljaar bevatten ook nog eens 4 kwartalen.

Dan heb je ook nog iets dat in de engelstalige wereld bekend staat als de fortnight.
Hiervan zitten er 26,07 in een normaal jaar en 26,14 in een schrikkeljaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
maar je bent wel de kwartalen vergeten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ge hebt gelijk. Ik ga mijn antwoord aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort berekeningen gebruikte ik ooit voor iemand die vijftig werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, alleen de uren, minuten en seconden zul je iets minder nauwkeurig berekend kunnen hebben. Direct na berekening zijn de seconden alweer gedateerd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar blijf een jaar.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, een eeuw ook, heeee.. eeuwen, die heb ik nog niet meegenomen in bovenstaand antwoord... even kijken een jaar is... eeh.. 1/100e eeuw
52 weken en 365 dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar is de tijd die de aarde nodig heeft om een volledige baan om de zon te draaien. Eerst was het 365 dagen maar later bleek dat dit niet klopte, het duurt ongeveer 365,3 dagen. Daarom is elk jaartal dat gedeeld dan worden door 4 en niet door 400 een schrikkeljaar.

Alles wat met tijd te maken heeft is ook in relatie tot deze baan om de zon in tegenstelling tot een bijvoorbeeld een afstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna. Alle jaren deelbaar door 4, behalve als het een '00 betreft dat niet deelbaar is door 400. 2000 was een schrikkeljaar, 1900 niet.
4 seizoenen, 12 maanden, 356 dagen, 8544 uur, 102528 minuten, 1230336 seconden (als het geen schrikkel jaar is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tho
een jaar geleden
Met 365 dagen zitten er volgens mij 525600 minuten ongeveer of precies in het jaar
Voor christus was het 367 dagen en na christus is 365 geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
365 dagen,
52 weken,
12 maanden,
4 seizoenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
365d 5u 48m 45s
Als het geen schrikkeljaar is dan hé