Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een TRA is een hulpmiddel bij het opsporen of vaststellen van arbeidsrisico's.

Een TRA schenkt aandacht aan 5 aspecten en wordt schriftelijk vastgelegd:

De werkzaamheden zelf: Hier gaat het om de aard van de werkzaamheden die zullen moeten worden uitgevoerd.
De werkplek: Aspecten als toegankelijkheid, bewegingsruimte etc. komen hierbij aan de orde.
De werkplekomgeving: Hierbij wordt specifiek aandacht besteed aan de gevaren die de omgeving van de werkplek op het werk met zich mee kunnen brengen.
De werkcondities: Hierbij wordt aandacht besteed aan psychische en fysische factoren zoals werkdruk, aanwezigheid gevaarlijke stoffen, klimaat, geluid, verlichting etc.
De werkcomplexiteit: Hierbij wordt o.a. aandacht besteed aan de hoeveelheid en volgredelijkheid van de taken als ook het aantal mensen en partijen die betrokken zijn bij de uitvoering van de taken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding