Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb je in Friesland altijd wind tegen?

Ongeacht de richting die ik op ga, heb ik altijd wind tegen in Friesland...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf in Friesland opgegroeid. Op de dijken en het vlakke land. Het lijkt de bedoeling dat mensen die daar wonen (en het schijnt: ook in Zeeland) opgroeien tot 'stugge' of standvastige mensen. Vreemd dat in een omgeving waar zoveel gelovige mensen wonen, toch diezelfde mensen de wind vervloeken (letterlijk) als ze op de fiets zitten.

Het is helaas meerendeel het gevoel dat je altijd wind tegen hebt (of je hebt echt ontzettende pech). Op het vlakke land waait de wind ongehinderd een richting op. Als je binnen afzienbare tijd de andere kant op fietst, heb je wind mee. Doe je er iets langer dan een uur over, dan heb je vaak al weer een gedraaide wind.

Wees er trots op en blijf tegen de wind in fiets, goed voor het hart en je doorzettingsvermogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat je fiets en luchtweerstand hebt :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Zeeland heb je ook altijd wind tegen. Het zuigt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik nog leerplichtig was en elke dag 24 km heen en 24 km terug moest fietsen had ik 48 km wind tegen. En dit was in de Betuwe...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door de zeer plaatselike windstromen in Friesland die automatisch veranderen als jij er aan komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt altijd wind tegen in ''open gebieden''.
Bebouwde gebieden zoals Amsterdam zal je minder last hebben van tegenwind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je steeds de verkeerde kant opfietst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien verklaart de onderstaande vraag het fenomeen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding