Hoe zit t met Christenen en Joden. Was Jezus een Jood? Hoe komt het dan dat er nu Christenen én Joden zijn? Ze geloven beiden iets anders.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (3)

De joden wachten nog op de messias de christenen denken dat Jezus die messias was. De moslims denken dat Mohammed de messias was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moslims denken helemaal niet dat Mo de messias was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Profeet, messias whats in a name.
Dat Jezus joods was klopt...

Het Katholisisme bestond toen echter ook al. Het Christendom, waar het Katholisisme onder valt bestaat pas sinds het Consileum van (ik meen) 326. Dat het Jodendom en het Christendom iets anders is klopt maar ten delen in mijn visie...

Het is in principe heel simpel: De Romeinen noemde alles en iedereen ongelovige. Tot Constantijn de Grote op het bewuste Consileum het e.e.a. dus heeft terug gebracht naar één geloof dat het Christendom is gaan heten...

Vervolgens was het, het Christendom die alles en iedereen ongelovig noemde. Behalve die stromingen die onder het Christendom vielen. Dat het Christendom vervolgens moordend en plunderend door Europa trok om alle geloven, waaronder ook het Jodendom te proberen uitroeien is iets waar je weinig mensen over hoort...

Waar mensen het tegenwoordig wel veel over hebben is dat de Islamitische wereld alles en iedereen ongelovig noemen. "Want dat kan toch niet in de 21ste eeuw?"

En zo zou ik je nog wel een aantal vergelijkingen kunnen geven van voor de Romeinen tot het heden...

Ik zal je in ieder geval een mooi Italiaans citaat geven uit een 14de eeuwse Legendarische Mythe: "Jouw God is niet mijn God!"

Aradia (in dit geval) waar jacht op werd gemaakt in het kader van de beruchte Heksenjacht bedoelde met haar God Lucifer die lijnrecht tegenover de God van het Christendom staat...

Even erg ingekort. Google even op "Aradia; The Goddess of Witches" en je kunt de gehele versie (in het Engels) lezen...