Klopt je 1e gevoel altijd?

Omdat veel mensen altijd zeggen dat je op je 1e gevoel moet afgaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Soms wil ik niet doordrammen en doe ik met tegenzin weleens wat de ander vraagt (alleen bij simpele zaken; zoals rechtsaf gaan terwijl mijn gevoel zegt rechtdoor) terwijl ik dan eigenlijk weet dat het fout gaat. Achteraf blijkt dat ik gewoon gelijk had. Dit gebeurt niet af en toe maar gewoon altijd.

Bij zware beslissingen ga ik echt niet mijn gevoel aan de kant schuiven voor de ander.

Maar ja, soms moet je weleens water bij de wijn doen, anders lijkt het dat jij altijd je zin wil doordrijven :).

Heb nog nooit gehad dat mijn gevoel me in de steek liet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja klopt altijd... per definitie...

Ik zou ze niet de kost willen geven van getrouwde stellen waarvan er een al meteen vanaf het begin al wist dat het NOOIT WAT ZOU worden...

Altijd doen, het bespaart je veel geld, verdriet en zorgen...

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ga ervan uit dat je je eigen gevoel herkent, dat is helaas niet aan iedereen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet altijd. Soms is je eerste gevoel gebaseert op een vooroordeel.... Als je de persoon later echt leert kennen merk je soms dat het vooroordeel niet klopt.
Sommige mensen zijn erg impulsief, als zij altijd op hun eerste gevoel afgaan zullen er veel dingen misgaan in hun leven.
Soms zal het eerste gevoel kloppen, soms niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het klopt niet.!
Men kan zich vergissen.
Gevoel is maar een gevoel.!
Gevoel kan je niet vergelijken met je gedachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste gevoel klopt wel vaak, maar niet altijd.
Het is wel een belangrijke antenne, maar het blijft goed om later nog eens te checken of je je niet vergist hebt (door bijvoorbeeld vooroordelen of verkeerde verwachtingen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij denk ik in 95% van de gevallen wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van persoon tot persoon vind ik bij mij mischien wel maar bij iemand anders dan niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou mijn gevoel over mensen vaak wel maar mijn richtingsgevoel echt niet.
Je moet er natuurlijk nooit blind op varen, dat moet je namelijk nergens op.