Waarom zitten sommige mensen altijd in de hoek waar de meeste klappen vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Sommige dingen overkomen je. Bijvoorbeeld mensen waarvan je houdt, worden ziek, daar kun je allemaal weinig aan doen. Sommigen hebben meer pech in hun leven en krijgen dus veel te verwerken.

Echter het heeft er natuurlijk ook mee te maken, welke risico's je wil lopen in je leven. Voor veel zaken kies je bewust met alle mogelijke gevolgen vandien. Een lening aangaan, als dat eigenlijk niet goed kan, kan je flink in de problemen helpen. Bijvoorbeeld zo dat je je huis uit moet, om maar iets te noemen.

Daarbij speelt nog dat enige positiviteit je helpt om zaken die je overkomen sneller te verwerken en weer op te krabbelen. De een is daar beter in dan de ander. Blijven hangen in negatief denken en daar weer naar handelen, brengt je in de bekende vicieuze cirkel waar je niet meer uitkomt. Vanzelfsprekend krijg je dan meer te verwerken dan een ander, maar de vraag blijft dan vaak, wiens schuld dat dan precies is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Je slaat de spijker op de kop.+1
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje biertje, mooi gezegd!

Andere antwoorden (3)

Omdat we met 6 miljard mensen zijn.

Als iedereen 12 keer met een dobbelsteen gooit is er gemiddeld eentje die 12 keer een 6 gooit. Dat zegt echter weinig over die persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een is de ander niet, mensen verschillen en de kwetsbare groepen krijgen vaak de meeste klappen, Tot de kwetsbare groepen horen o.a. de lager opgeleiden, voortijdige schoolverlaters en mensen die door hun levenswijze verarmt zijn geraakt, bijvoorbeeld verslaafden en mensen die vanwege blootstelling aan psychische en fysieke belasting erg kwetsbaar zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Heel waar.+1
Je kunt veel beter 1 euro stelen van een miljoen mensen dan 100000 van een mens...

En de meeste mensen vind je in de massa´s... vandaar...