Dit weekend moet ik zingen..Ik kan goed zingen maar durf niet..Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Solo,of in een koor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
solo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan ik je een combinatie van de anrwoorden Van Starbless en Xinix aan bevelen! En ben je niet in het bezit van een geliefde,denk dan aan mij! Ik duim voor je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha wat lief van je;-)
Gelukkig heb ik wel een geliefde..maar wel een leuk aanbod;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat je goed kan zingen dan ;) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is 1 van de dingen die ik zeker weet;-)

Het beste antwoord

Ik ken je niet en heb je nooit horen zingen, maar sta wel 100% achter je! Je kunt ervan uitgaan dat iedereen in de zaal dat heeft > mensen nemen je zoals je bent.
Al helemaal op het toneel. Als je daar staat heb je de macht dat je alles kunt doen wat je wilt; het publiek gaat er automatisch vanuit dat het erbij hoort (let wel op dat wanneer er andere mensen in je act zitten dat die niet in de war raken :P)
Goed ademhalen (lekker diep) en een beetje schijt hebben aan de rest van de wereld helpen allebei. Enjoy!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ons allemaal uitnodigen.
We gaan je als gekken aanmoedigen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me gezellig;-)
Zing eerst eens voor een bekende.
Dan voor meer bekenden.
en daarna voor de hele groep waar je voor moet zingen.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen tijd meer voor;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan XTC van te voren slikken. Dat helpt vast wel.
hahahahahaha
En wat is het probleem dan...

Je staat op een groot en mooi uitgelicht podium. Dus je ziet helemaal niets van al dat (uit/toe)gelach van de mensen in de zaal. En je hoort er ook helemaal niets van omdat er een paar grote boxen op jou gericht staan...

Maar misschien is het wat minder groot als een concert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zing alleen voor de geliefde... Dan is alle angst snel weg... Liefde kent geen angst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zeker van je zelf bent lukt het! Zeker weten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik in het begin altijd deed was me inbeelden dat mijn grote idool naast me stond of op de eerste rij zat. Als soort mentale steun zeg maar.
Verder probeerde ik te doen alsof er geen publiek was.
Kijk in ieder geval vooral niemand rechtstreeks aan, kijk niet lager dan het voorhoofd en mocht je onverhoopt iemand zien die 'vervelend doet' (bv tieners willen nog wel eens zitten lachen), kijk dan de andere kant op en vergeet het snel.

Vergeet niet dat je geoefend hebt en weet waar je mee bezig ben MAAR JIJ bent de enige die precies weet wat je aan het doen bent en als je een foutje maakt dan ben jij waarschijnlijk ook de enige die het opmerkt!!!

Toitoitoi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga alvast oefenen voor de spiegel en beeld je in dat je daar staat en het net zo geweldig doet als voor de spiegel.
Dan beleef je, je als het ware al een beetje in en kijk je er met plezier tegen aan. Nu heb je als het ware nog helemaal geen beeld van wat er komen gaat en maakt dat je een beetje bang. Als je maar vaak genoeg oefend gaat deze angst weg, dat doe ik ook wanneer ik moet presenteren. Oefening baart kunst, maakt niet uit voor was. Als is het maar om je angst weg te houden!

You can do it.
Trust yourself.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
éerst en vooral maak jezelf niet zenuwachtig... door dat je zenuwachtig bent kan het zijn dat je stem verschrikkelijk voorkomt. ten tweede maak dat je oogcontact hebt met iemand waarbij je je niet schaamd. Ten derde let niet op de mensen die lachen ofzo je zult dan denken dat ze naar jouw aan het lachen zijn terwijl ze met iets anders lachen en als laatste wens ik je vééél SUCCES =)

ps:ik heb ook veel moeten zingen voor een groep die ik niet ken en had geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat probleem ken ik (ik zing in een koor, en heb best wel vaak solo's voor een volle zaal...)
Het is inderdaad heel spannend, maar je moet goed bedenken dat niemand je zal uitlachen. De meeste mensen hebben juist bewondering voor je omdat je zoiets durft en kan!
Wat bij mij meestal helpt is even goed focussen voordat je het podium op stapt, rustig ademhalen (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan:-)), en een trukje dat ik 'ademen door je ogen' noem, maar dat een beetje moeilijk is uit te leggen...
Heel veel succes!
Enneh...het lukt je vast wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van valeriaantabletjes gaan ook je zenuwen weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zing goed in in de kleedkamer, dat je stem goed warm is. Zorg dat je je stuk van voor tot achter kent, zodat je je daar in iederg geval niet druk over hoeft te maken. Repeteer niet 2 dagen van te voren als een gek, want dan is je stem overbelast. Tafel niet te zwaar van te voren, je wilt niet moeten boeren of een vreselijk volle buik hebben.

Adem een paar keer diep in en uit voor je het podium betreed. Zet je adem goed laag bij de eerste noten zodat je goede ademsteun hebt en durf in te zetten. En vooral: geniet ervan en laat zien dat je ervan geniet, Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon voor het zingen de kerk uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zingen.
Het moet van binnen komen. Gewoon doen alsof er nietmand bij is..

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer zelfvertrouwen krijgen. Geloof in jezelf.
Stel iedereen in Ondergoed voor. Het klinkt raar maar werkt wel, believe me. Als je eenmaal bezig bent met zingen geeft het je echt een kik!