Twix heette vroeger Raiders, Cif vroeger Jif. Weet jij nog meer meer merknamen die zijn veranderd (vanwege internationalisering) ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nieuwe naam Oude naam Aegon Spaarbeleg Altria Philip Morris Appelsientje Goudappeltje Atradius NederlandseCredietverzekerings Maatschappij Bodique Hunkemöller BP British Petroleum Chevrolet Daewoo Corus Hoogovens & British Steel Getronics GetronicsPinkRoccade Florius Bouwfonds Hypotheken ING Postbank Lay's Smiths Laurus De Boer Winkelbedrijven & Unigro Menzis Amicon, Geové & NVS NIB Capital Nationale Investeringsbank Numico Nutricia Orange Dutchtone Oxxio Energiebedrijf.com Pearle Brilmij Rabo Bouwfonds Rabo Vastgoed en Bouwfonds RTL7 Yorin Selexyz Boekhandels Groep Nederland Start People Start Uitzendbureau T-Mobile Ben T-Mobile Orange TPG PostPTT Post TNT PostTPG Post Transavia.com Transavia Airlines en Basiq Air UWV GAK Vodafone Libertel VVN 3VO WE Hij en Zij

Bronnen:
http://www.stoerebinken.net/kennisbank/hui...

Era werd Linera, en Treets werd M&M

Laatste nieuwe is volgens mij edet dat vervangen word door plenty. Toegevoegd na 7 minuten: De VSB bank werd Fortis door overname.

smith's (chips) werd lays.

Smiths werd Lays. Zo heetten ze in in Amerika al heel lang, en sommige (typisch nederlandse?) soorten worden nog steeds onder de naam Smiths verkocht, maar de grote zakken zijn allemaal Lays geworden.

Treets / bonitos werden M en M's . Smiths chips werd Lace. ( hoewel Smiths weer gedeeltelijk terug is ) Postbank werd ING ( ja vanwege internationalisering) . Toegevoegd na 10 minuten: Planta werd Brio ( al in 1964 /1967)

Dr.oetker het nu ineens Dr.Utker je schrijft het hetzelfde maar zegt het op z'n amerikaans. Als ik de reclame moet geloven...Vrij irritant, wij hollanders hebben het dus al die jaren fout gezegd ofzo, volgens de Dokter...Maar van mij kan die de utker krijgen..en heet hij gewoon OE

negerzoen is nu gewoon zoen

Ha, die Dupke; De kledingwinkelketens HIJ en ZIJ moesten in ene ook lekker internationaal WE (en dus niet WIJ) gaan heten. Toegevoegd na 1 minuut: Sorry, al genoemd zie ik net. Deze dan: Werther's Echte dat Werther's original werd.

Almiron babyvoeding veranderde in '91 in Nutrilon

Oil of Olay/Oil of Olaz/Olaz

Ola ijs heette vroeger Caraco ijs.

De Brilmy werd Pearle

Feyenoord heete vroeger Feijenoord, maar sinds '70, toen ze europa in gingen kwam er een Y

Kledingwinkel Kien werd Vògele Centraal Nederland (de bussen) werd Connexion Casema werd Ziggo Super de Boer gaat over naar Jumbo

er is ook nog iets met Amaretto di Saronno. is ook al een (paar?) keer van naam veranderd, ik weet niet precies waarin, maar vlgs mij wel om internationaliseringsredenen (3x woordwaarde). Misschien weet iemand de andere namen van Ameretto?

Brio werd Bertolli, Wel is er een overgangsperiode geweest. Een tijdje stond er op de Brio "Deze naam gaat veranderen in Bertolli" En daarna een periode op de Bertolli "Voorheen Brio". Inmiddels is het uiterlijk van het pakje ook alweer veranderd naar meer lichtblauw dan goud.

Wella Forte - Wella Flex Edet - Plenty

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100