Doet het veel pijn als de dokter een drol moet verwijderen omdat je em te lang hebt ingehouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
12.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je bij jou of bij de hond!

Het beste antwoord

Ja, ik ben een notoir slechte poeper. En het is wel eens gebeurd. Maar het hoeft niet met de kand hoor. Je kunt uitstekend de beweging opwekken met middelen. Ik heb wel adviesen uit mijn lange ervaring. Mail me maar via GV

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan pijn doen als je geen maatregelen treft, omdat je anus een beetje uitscheurt. Ik zou vandaag beginnen met het slikken van een zakje movicol (4 per dag) opgelost in warm water. Dat maakt de boel zacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt :-)

Andere antwoorden (8)

Ik geloof niet dat dat ooit gebeurt... Ik geloof het niet, maar misschien is er wel een ziekte waarbij dat dan met een klisma moet gebeuren dat weet ik dan weer niet, maar ik geloof niet dat een dokter dat ooit hoeft te doen... Dan moet je dus 2 maal in de week naar de huisarts op zijn minst, nee hoor, lijkt mij een broodje aap verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken vanuit mijn vrijwilligerswerk twee zeer diep zwakzinnige en dubbelgehandicapte mensen die inderdaad uitsluitend en alleen op deze wijze van hun ontlasting af kunnen komen door regelmatig gespoeld te worden. Geen broodje aap dus.
Bovendien komt het zeker bij oudere mensen ook regelmatig voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en die lopen dan naar de dokter die zeer diep zwakzinnige en dubbelgehandicapte mensen? Stem toch gewoon 100 keer min op de 100 antwoorden die ik geef... Als je dat gelukkig maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de snelle antwoorden xinix, maar marleen gewoon gewoon een punt. de dokter moet ze immers verwijderen dus ja, valt er onder.. ook kan ik me voorstellen dat het wellicht bij kinderen wel eens gebeurt, of bij iemand die simpelweg te lui is om naar de wc te gaan en na 2/3 dagen merkt dat het nu tog wel pijn gaat doen om het ding naar buiten te werken. laten we t gezellig houden, marleen gaf je een min omdat je antwoord niet correct was... alle recht daartoe tog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Xinix, die wonen in een tehuis of instelling zo je wilt, waar een dokter deel uitmaakt van de dagelijkse entourage. De vragensteller bedoelt met dokter natuuurlijk ´medisch bevoegd persoon´. Kan ook een verpleegkundige zijn. Of, bij een thuiswonend kind dat gespoeld moet worden, een ouder. Ik geloof dat jij een beetje boos bent, maar mijn vraag over maximum aantallen en mijn reactie op dit antwoord (minnetje was niet van mij, en dat andere minnetje ook niet) staan volledig los van elkaar, hoor. Hooguit zou ik kunnen zeggen : als je het niet weet, geef dan geen antwoord, krijg je ook geen minnetjes en geen reacties. Geloof, misschien, weet niet......dat lijkt me geen erg weloverwogen antwoord dat heel veel toevoegd. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De min is van mij omdat je antwoord niet klopt, wel degelijk wordt ontlasting handmatig verwijdert als deze niet spontaan komt.
Ik weet niet of het pijnlijk is, wat ik wel weet is dat het wel gebeurd. Je moet even op google zoeken bij "manueel verwijderen van faeces".
Ik heb geprobeerd om een bron toe te voegen, maar op één of andere manier lukte dat niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk trouwens dat ze eerder een klysma of dulcolax tabletten zullen geven, omdat de andere methode ook niet vrij van complicaties is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen dank!
Wanneer de ontlasting zo hard is geworden dat je er zelf niet meer van af komt, moet je inderdaad een darmspoeling ondergaan. Normaliger gebeurt dit in het ziekenhuis, omdat huisartsen daar niet op zijn ingericht.

Via een rubberen slang wordt dan water of een oplossing in de endeldarm ingebracht die de ontlasting zacht moet maken, waarna deze wordt verwijderd (weggespoeld). Het klisma zelf, de spoeling ,doet geen pijn, maar hoe vervelend het is om de slang ingebracht te krijgen op een toch wel gevoelig plekje, verschilt van persoon tot persoon. De meeste mensen ervaren het als buitengewoon onaangenaam.

Beter is het te zorgen voor een goede, regelmatige en zachte ontlasting, door altijd wanneer je aandrang voelt naar het toilet te gaan, veel vocht te gebruiken en te zorgen voor een vezelrijke voeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
superantwoord +1
Je met het wel heel lang ophouden of erg slecht eten wil je als gezond persoon zover komen dat ontlasting met de hand verwijdert moet worden.
Dit komt wel voor bij mensen die weinig tot geen lichaamsbeweging hebben en een slechte darmwerking.
Dit kan pijnlijk zijn, maar als je je ontspant valt het wel mee.
Maar dit is wel de laatste mogelijkheid als alle anderen zoals hierboven beschreven niet meer helpen, veel drinken, vezelrijk eten, zijn de eerste mogelijkheden, oude mensen krijgen vaak een schaaltje pruimen op hun nuchtere maag, of zemelen maar daar moet je dan zéker veel bij drinken. Dan zijn er medicijnen die ingenomen kunnen worden
Dan zijn er nog clysma's in allerlei soorten en maten, de laatste twee moeten zo min mogelijk gebruikt worden omdat deze de darmen 'lui' maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik herken dit verhaal wel. Een dokter zei laatst niet voor niets tegen me "ik kan je wel vertellen wat ik denk dat je hebt, maar dan ga je dingen opzoeken op internet en stel je je daarop in en dan blijkt het iets anders te zijn en dat is ook niet goed voor je" (althans, zo ongeveer. Ik kan mensen nagenoeg nooit letterlijk citeren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HEt gebeurd wel degelijk en is niet fijn. Als je ontspant en het lukt is het wel een enorme opluchting. Omdat het te lang wort ingehouden wordt het laatste gedeelte zo hard dat dat inderdaad soms niet meer zelf is uit te persen. Eerst wordt geprobeerd om met allerlei hulpmiddelen het wat zachter te maken maar als dat niet lukt proberen ze het handmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje wonderolie doet wonderen haha

Tip: op het toilet innemen.... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo
Nee handmatig ontlasting verwachten doet geen pijn.
Zelf heb ik een rug en darmziekten
Waardoor ik alleen handmatig kan ontlasting kan krijgen dat doe ik meedere keren per week soms vaker
Beterschap