Wat houd de crisp functie van de magnetron in?

Wij hebben een crisp functie op onze combi magnetron, waarvan wij dachten dat het een oven functie was. Dit is het dus niet, wij vragen ons af wat het inhoud en wat je er mee kunt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
9.6K

Het beste antwoord

Een crisp functie is dat het gerecht knapperig wordt cq blijft.
Het is meer een soort van grill functie.
Lekker voor kippetjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De crisp functie is een combinatiefunctie van de magnetron en de grill. De grill zorgt dat het gerecht (op de crispplaat) een knapperige bovenlaag krijgt en de microgolven zorgen dat het gerecht gaar wordt. Je kunt er bijv. ovenfrietjes extra knapperig mee bakken. Of als je iets bladerdeeg zou willen maken, dan is de crisp-functie geschikt. Ook voor het opwarmen van een ovenschaal met gratin of een korstje werkt het prima.