Hoe zijn de werkomstandigheden bij kinderarbeid in India?

Weet jij het antwoord?

/2500

Die werkomstandigheden zijn goed... Voor Nederlandse standaarden zijn ze erbarmelijk, maar die kinderen werken in India... Ben je ooit in India geweest? Daar slapen ze op straat... Is dat normaal... Ja dat is normaal, normaal in INDIA... Hoe kun je vergelijken? En het loon dat ze verdienen, hoe kun je dat vergelijken... Ze kopen met hun roepies toch een Beckers frikandellen... Zie alles in hun juiste perspectief, please... De werkomstandigeheden zijn goed voor indiaase standaarden... En verwissel die niet voor het gemak...

Ik kan heel kort zijn. Deze werken onder barre omstandigheden. Kinderen horen te spelen en hier moeten ze werken voor heel erg weinig geld. Maken hele lange dagen en het geld gaat naar de ouders. Ook moet er zoveel mogelijk verwerkt worden in een hele korte tijd dus geen pauze maar productie maken.

Ten eerste, bestaan er wel goede werkomstandigheden voor kinderen en wat zijn die dan? Kinderen horen eigenlijk gewoon op school te zitten. Ten tweede, India is een land met meer dan 1 miljard inwoners en is vele malen groter dan ons land. Je kan dus niet spreken over de werkomstandigheden in India. Sommige hebben misschien redelijk rijke ouders, maar moeten wel meehelpen op het land of in de huishouding maar gaan verder gewoon naar school. Anderen worden van uit huis gedwongen om in fabrieken te werken tegen een hongerloontje en slecht werkomstandigheden.

Ik dacht 26 vakantie en 20 adv dagen, 3x per dag pauze, en een werkweek van 32 uur. Veel vakantiegeld en een kerstbonus...... Of heb ik het mis?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100