Die werkomstandigheden zijn goed... Voor Nederlandse standaarden zijn ze erbarmelijk, maar die kinderen werken in India... Ben je ooit in India geweest? Daar slapen ze op straat... Is dat normaal... Ja dat is normaal, normaal in INDIA...

Hoe kun je vergelijken? En het loon dat ze verdienen, hoe kun je dat vergelijken... Ze kopen met hun roepies toch een Beckers frikandellen...

Zie alles in hun juiste perspectief, please... De werkomstandigeheden zijn goed voor indiaase standaarden... En verwissel die niet voor het gemak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, je moet het wel in het goede perspectief plaatsen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit in india geweest?...ik wel,en ik kan je vertellen dat de werkomstandigheden voor de meeste kinderen OOK voor indiaase begrippen erbarmelijk zijn,zelfs als je alles in het juiste perspectief zie.
Ik weet niet waar je al die wijsheid vandaan haalt,maar nu sla je de plank toch echt mis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bertie.. Volledig mee eens daarom hebben wij kinder- en slavenarbeid afgeschaft. Ik vid dit echt een onzinnig antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hadden ze maar een fricandel. Nog geen handvol rijst. Ze creperen van de honger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee eens Xinix, de onstandigheden zijn verschrikkelijk. Dit valt niet in een juist perspectief te plaatsen. Ik ben net weer terug uit Nepal en het is gewoon onmenselijk hoe kleine kinderen onder vreselijke omstandigheden 12 uur per dag productiewerk moeten doen. En Beckers ficandellen....lijkt me sterk, ze eten namelijk de ingredienten niet die er in voorkomen vanwege hun religie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Henkjan... Rijst is veel beter dan frikandellen hoor en veel gezonder... @Floorz... De omstandigheden kunnen verschrikkelijk zijn, maar als je de indiaase kindergezichten ziet dan lees je er meer en vaker "geluk" op af dan de Nederlandse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan lees je er meer en vaker "geluk" op af dan de Nederlandse…
Met alle respect,maar wat een onzin begin je nu toch uit te kramen.
Ik begin nu toch werkelijk te geloven dat je str*nt in je ogen heb hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat zal het dan wel zijn... Ik was er een half jaar, maar dan moet dat wel zo zijn als je zegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er 2 jaar gewoond en gewerkt,dus ik zal het spul wel in mijn ogen gehad hebben...toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat zeg ik niet... Jij begon daarover... De ogen van de jonge kinderen zijn betoverend, dat vond ik en dat vind ik nog steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oogjes van deze kinderen zijn inderdaad betoverend Xinix, maar dat komt niet door de kinderarbeid die ze daar verrichten. Deze kinderen worden soms heel gelukkig van hele kleine dingetjes zoals een beetje persoonlijke aandacht, 'n potje voetbal op straat, of 'n kleurplaat, maar als jij daar een half jaar geweest bent dan hoef ik je dat niet uit te leggen. Als ik tussen jou regels doorlees snap ik best wat je bedoeld, maar ik vind dat je je erg ongelukkig uitdrukt, óf je zoekt juist de discussie op. Nou, dat is je dan gelukt.
Ik kan heel kort zijn.

Deze werken onder barre omstandigheden. Kinderen horen te spelen en hier moeten ze werken voor heel erg weinig geld. Maken hele lange dagen en het geld gaat naar de ouders. Ook moet er zoveel mogelijk verwerkt worden in een hele korte tijd dus geen pauze maar productie maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, bestaan er wel goede werkomstandigheden voor kinderen en wat zijn die dan? Kinderen horen eigenlijk gewoon op school te zitten.
Ten tweede, India is een land met meer dan 1 miljard inwoners en is vele malen groter dan ons land. Je kan dus niet spreken over de werkomstandigheden in India. Sommige hebben misschien redelijk rijke ouders, maar moeten wel meehelpen op het land of in de huishouding maar gaan verder gewoon naar school.
Anderen worden van uit huis gedwongen om in fabrieken te werken tegen een hongerloontje en slecht werkomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht 26 vakantie en 20 adv dagen, 3x per dag pauze, en een werkweek van 32 uur. Veel vakantiegeld en een kerstbonus...... Of heb ik het mis?