Als kudde's schapen elkaar tegenkomen en kris/kras door elkaar heen lopen, vormen zij daarna dan weer de oorspronkelijke groep/kudde?

Is er een leidend schaap in de groep die wordt gevolgd, of speelt de herdershond of herder hierin een sturende/leidende rol?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

het is inderdaad zo dat kuddes elkaar ontwijken - en niet alleen schapen - ze passeeren elkaar als groep en niet individueel.
Net als bij koeien is er geen leider.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat beide groepen zich vanzelf weer vormen. Als mens volg je in de grote stad ook geen leidend figuur en je hebt al helemaal geen hond. Toch verander je je richting niet als je langs mensen loopt.

Ik vraag me overigens af of twee groepen schapen die elkaar tegenkomen wel door elkaar heen gaan; ik denk dat ze om elkaar heen lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe veel schaapsherders zou Nederland nog hebben? En hoe veel mensen zouden deze vraag dus uit eigen ervaring kunnen beantwoorden?
Antoni
15 jaar geleden
Dat ligt eraan of er zwarte schapen bij zijn. Deze lopen altijd apart en worden door de witte schapen gemeden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Professor Nash heeft hier studies overgedaan. Vreselijk moeilijk. pure wiskunde maar meer dan boeiend ivm je vraag was de studie over het piken van granen bij duiven. De theorie van deze Nobelprijswinnar economie worden actueel toegepast in moderne strategiën.