Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als kudde's schapen elkaar tegenkomen en kris/kras door elkaar heen lopen, vormen zij daarna dan weer de oorspronkelijke groep/kudde?

Is er een leidend schaap in de groep die wordt gevolgd, of speelt de herdershond of herder hierin een sturende/leidende rol?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het is inderdaad zo dat kuddes elkaar ontwijken - en niet alleen schapen - ze passeeren elkaar als groep en niet individueel.
Net als bij koeien is er geen leider.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat beide groepen zich vanzelf weer vormen. Als mens volg je in de grote stad ook geen leidend figuur en je hebt al helemaal geen hond. Toch verander je je richting niet als je langs mensen loopt.

Ik vraag me overigens af of twee groepen schapen die elkaar tegenkomen wel door elkaar heen gaan; ik denk dat ze om elkaar heen lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe veel schaapsherders zou Nederland nog hebben? En hoe veel mensen zouden deze vraag dus uit eigen ervaring kunnen beantwoorden?
(Lees meer...)
Antoni
15 jaar geleden
Dat ligt eraan of er zwarte schapen bij zijn. Deze lopen altijd apart en worden door de witte schapen gemeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Professor Nash heeft hier studies overgedaan. Vreselijk moeilijk. pure wiskunde maar meer dan boeiend ivm je vraag was de studie over het piken van granen bij duiven. De theorie van deze Nobelprijswinnar economie worden actueel toegepast in moderne strategiën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding