Maak je het alsnog goed als je weet dat je een paar jaar geleden fout(en) hebt gemaakt.

Bijv. 5 jaar geleden heb je door onwetendheid iets gedaan, waar je achteraf spijt van hebt. Door je onwetendheid iemand gekrenkt, of uitgescholden. En deze kom je toevallig tegen in de stad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Vind al moedig dat je de vraag stelt! en ja, ik zou het proberen goed te maken of iig mijn excuses aanbieden. in alle eerlijkheid kan ik zo wel een voorbeeld noemen waarin ik dat eigenlijk nog zou moeten doen, maar nog niet heb gedaan. eigenlijk omdat ik hoop dat diegene die opmerking vergeten is en als ik mijn excuses zou aanbieden ik het zelf weer boven zou rakelen. toch is het vaak een kleine moeite je excuses aan te bieden en kan het echt te lucht klaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Uiteraard maak ik zoiets goed. Schuld of spijt vreet aan je, en ik zou er alles aan doen om het weer goed te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou op zo iemand aflopen met uitgestoken hand.
En voordat iemand de gelegenheid krijgt om wat te zeggen, vertellen dat je het lullig vindt wat er is gebeurd en dat het je spijt. En daar is geen woord aan gelogen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord +1
Ja zeker goedmaken. Zo iemand weet dat altijd nog wel. En al zou hij het niet meer weten, dan is het voor je zelf ok om het goed te maken. Als je iemand (onwetend) hebt gekwetst, blijft het toch altijd bij je.

Op situaties terugkomen verbetert de relatie en geeft een diepere band, of het verdiept de vriendschap.

Soms zie ik ertegen op om op iets terug te komen, maar als ik dit wel gedaan heb, ben ik er blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met goed maken toon je lef, en dat wordt bijna altijd gewaardeerd! Als je de lef hebt moet je hem gebruiken, het zal een opluchting zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk maak je het goed ruzie is er al vee lte veel in de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord +1
Ik zou het inderdaad goed maken, mits ik er achter sta en het écht meen.
Je kunt schuldgevoelens hebben hoe je hebt gereageerd op dát moment.
Maar mij gaat het er om of je het ook meent, en niet alleen handelt omdat je je schuldig voelt.
Dan zeg ik nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loessssie dank voor je antwoord +1
Ja, want dat moet je doen, daar kom je nooit onderuit...
Karmisch gezien moet je alles goedmaken... Dus vroeger of later kom je die zelfde persoon toch weer tegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zoiets daadwerkelijk gedaan, al was het niet eens helemaal mijn schuld, maar het bleef toch aan mij knagen. Na een tijdje heb ik diegene opgebeld om het weer goed te maken. Helaas kreeg ik een scheldkanonade over mij heen en de mededeling dat het niet meer hoefde.

Ik stond wel even perplex maar later had ik toch voor mijzelf het gevoel dat ik het dan in ieder geval geprobeerd had en kon ik er ook beter mee leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord
Altijd goed maken.. als de ander dat ook wil tenminste.. nodig de persoon uit om wat te gaan drinken en leg het uit...
Alleen al omdat je niet wat het leven je verder nog zal brengen en wie weet krijg je de kans om het goed te maken dan wel niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord :) +1
Ja, zou ik zeker doen