waarom heet bleutooth bleutooth?

ik vroeg het me eigen altijd af

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

het heet niet bleutooth, maar bluetooth.

Toegevoegd na 2 minuten:
De naam Bluetooth verwijst naar de Vikingenkoning Harald Blauwtand (Harald Blåtand) die het christendom in Scandinavië introduceerde. Het was oorspronkelijk de werknaam van het project, maar bij gebrek aan een betere naam is het ook de definitieve naam geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die min is er neer gezet op het moment dat ik de toevoeging nog aan het zoeken was (en nadat ik de toevoeging toegevoegd had, viel het me op dat Cryofiel het er ook al had staan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom noemen ze het dan in vredesnaam bluetooth. je kan toch ook bij wijze van WDSR noemen
Wireless Data Sender & Reciever.. weeet ik veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Juda: Ik herhaal het laatste stuk van het antwoord uit wiki: "Het was oorspronkelijk de werknaam van het project, maar bij gebrek aan een betere naam is het ook de definitieve naam geworden." Ze hadden even geen inspiratie meer, dus besloten ze de werktitel te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja oke, blijft vaag voor mij, maar bedankt;)
+1
Het heet Bluetooth, niet bleutooth. Op Wikipedia vind je alles - zie Bron hieronder.

Kort citaat:
"De naam Bluetooth verwijst naar de Vikingenkoning Harald Blauwtand (Harald Blåtand) die het christendom in Scandinavië introduceerde. Het was oorspronkelijk de werknaam van het project, maar bij gebrek aan een betere naam is het ook de definitieve naam geworden.
"
14 jaar geleden
Wikipedia zegt dit dat het vernoemd is naar Koning Harald de eerste. (-:

---------------------------

The word Bluetooth is an anglicised version of Old Norse Blátönn or Swedish and Danish Blåtand, the name of the tenth-century king Harald I of Denmark and Norway, who united dissonant Danish tribes into a single kingdom. The implication is that Bluetooth does the same with communications protocols, uniting them into one universal standard.[1][2][3]

The Bluetooth logo is a bind rune merging the Germanic runes H-rune.gif (Hagall) and Runic letter berkanan.svg (Berkanan).
[edit] Implementation