hoe kwam tolkien aan zijn elfentaal

ik ben een beetje bezig met onderzoek naar de schrijver tolkien, en ik vroeg me dus af hoe hij aan zijn elfentaal/woorden kwam

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

Hij was een linguïst, volgens mij heeft hij die zelf gemaakt/ontworpen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar heel veel woorden komen uit het baskisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt.. hij had een levendige fantasie....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Het fantastische van Tolkien is dat hij eerst een hele eigen geschiedenis heeft bedacht, compleet met volken, taal, grammatica en toen de verhalen. Heel knap.
Tolkien was een fantast(ische schrijver) hij heeft alles van A tot Z verzonnen...
als wij niet zo in de boeken van LOTR geloofden, zouden we zeggen dat hij alles van A tot Z had gelogen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als groot Tolkienfan heeft een vriend van mij me ooit een klein werkje over Tolkien gegeven.

Hierin onder andere een hoofdstuk Elfs voor beginners.
Daar staat het volgende in:
Het Fins en het Welsh inspireerden Tolkien tot het ontwikkelen van wat wij nu als twee elfentalen kennen: Het Quenya en het Sindarijns.

En dan volgt er een woordenlijst van het Quenya, om jezelf verstaanbaar te maken in Midden-aarde.

Toegevoegd na 50 seconden:
Oh ja en het leukste achteraan:
Enige schade die voortvloeit uit de beknoptheid van deze taalcursus, danwel onkundig gebruik van de in deze uitgave gepresenteerde informatie, is niet te verhalen bij de uitgever. Met andere woorden: let op uw woorden als u tien boze Dwergen tegen het lijf loopt.